Regulamin wypożyczalni narciarskiej Palenica
Regulamin Wypożyczalni narciarskiej i Serwisu nart Palenica
Regulamin określa zasady korzystania, warunki, zakres praw i odpowiedzialności osób korzystających z Wypożyczalni Narciarskiej i serwisu nart Palenica.
§ 1
Postanowienia Ogólne
1. Narty stanowią własność spółki Polskie Koleje Linowe S.A. z siedzibą w Zakopanem (34-500) przy ul. Bachledy 7D, zwanej dalej PKL S.A.
2. Podmiotem administrującym Wypożyczalnią i Serwisem jest PKL S.A., zwana dalej PKL.
3. Wypożyczalnia i serwis zlokalizowane są w Ośrodku PKL Palenica i są czynne jest w godzinach wskazanych w Wypożyczalni, przez siedem dni w tygodniu.
4. Kontakt z Wypożyczalnią pod nr telefonu: 18 531 49 49
5. Integralną część Regulaminu stanowi cennik Wypożyczalni i Serwisu dostępny w Wypożyczalni.
§ 2
Wypożyczenie/ Najemca
1. Udostępnienie i zwrot sprzętu narciarskiego odbywa się w wypożyczalni. Najemca jest zobowiązany do podpisania Dokumentu Wypożyczenia, na którym znajdują się lista wypożyczonego sprzętu oraz data i godzina początku okresu wypożyczenia sprzętu.
2. Wypożyczany sprzęt narciarski jest sprawny technicznie i w takim samym stanie powinien zostać zwrócony do Wypożyczalni. Odbierając wypożyczany sprzęt, Najemca powinien upewnić się, że jest on kompletny, a jego stan techniczny pozwala na jego prawidłowe i bezpieczne użytkowanie.
3. W przypadku użycia słowa sprzęt narciarski, rozumie się przez to narty, kijki, buty narciarskie, deskę snowboardową, buty snowboardowe, kask, gogle wypożyczane przez Najemcę.
4. Sprzęt narciarski może wypożyczyć wyłącznie osoba pełnoletnia posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych („Najemca”).
5. Każda osoba pełnoletnia, podpisuje Dokument Wypożyczenia sprzętu narciarskiego, z którego będzie korzystać. Jedna osoba pełnoletnia może wypożyczyć max cztery sprzęty narciarskie.
6. Dopuszcza się wypożyczenie sprzętu narciarskiego przez osoby pełnoletnie dla osób niepełnoletnich (dzieci), które ukończyły 13 rok życia, pozostających pod ich opieką.
7. W przypadku wypożyczania sprzętu narciarskiego dla osób niepełnoletnich (dzieci) ustala się, iż jedna osoba pełnoletnia, może wypożyczyć maksymalnie dwa komplety przeznaczone do korzystania przez osoby niepełnoletnie (dzieci) pozostające pod jego opieką. Jeśli opiekunów (osób pełnoletnich) jest dwóch, mogą łącznie wypożyczyć maksymalnie cztery komplety z przeznaczeniem do korzystania przez osoby niepełnoletnie (dzieci) pozostające pod ich opieką.
8. Osoba niepełnoletnia może korzystać ze sprzętu narciarskiego wyłącznie w obecności osoby pełnoletniej – Najemcy, która bierze pełną odpowiedzialność za wypożyczony sprzęt narciarski oraz osobę z niego korzystającą.
9. Najemca ma obowiązek:
a) przestrzegania niniejszego Regulaminu oraz Regulaminu Ośrodka Palenica;
b) korzystania z wypożyczonego sprzętu narciarskiego zgodnie z jego przeznaczeniem;
c) terminowego zwrotu sprzętu do Wypożyczalni;
d) niezwłocznego sygnalizowania pracownikowi Wypożyczalni jakichkolwiek problemów ze sprzętem narciarskim;
e) pokrycia wszelkich napraw sprzętu, powstałych z wyłącznej winy Najemcy (lub osób korzystających ze sprzętu narciarskiego pod jego opieką), zgodnie z wyceną usług serwisowych dostępnych w wypożyczalni Cenniku; jeśli sprzęt narciarski nie nada się do naprawy Najemca pokrywa koszty kupna nowego sprzętu narciarskiego;
f) zachowania trzeźwości podczas korzystania ze sprzętu narciarskiego;
g) będąc uczestnikiem stoków narciarskich przestrzegać zasad poruszania się po nich; najemca ponosi pełną odpowiedzialność za wypadki oraz wszelkie szkody powstałe w czasie korzystania ze sprzętu narciarskiego.
10. Najemcy nie wolno:
a) użyczać lub wynajmować sprzętu narciarskiego osobom trzecim, z wyjątkiem osób niepełnoletnich, korzystających ze sprzętu pod jego opieką zgodnie z § 2 ust. 6 Regulaminu.
b) samodzielnie naprawiać wypożyczonego sprzętu narciarskiego,
c) swoim zachowaniem stwarzać zagrożenia dla życia lub zdrowia swojego i innych osób korzystających z Ośrodka Palenica.
11. Ze względów bezpieczeństwa, PKL zastrzega sobie prawo do odmowy wypożyczenia sprzętu w przypadku powzięcia uzasadnionych wątpliwości co do stanu trzeźwości Najemcy. W razie odmowy wypożyczenia sprzętu, z powodów, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, z inicjatywy Najemcy możliwe jest przeprowadzenie badania trzeźwości, w tym przy udziale uprawnionego organu powołanego do ochrony porządku publicznego.
12. W przypadku utraty lub zniszczenia wypożyczonego sprzętu narciarskiego lub części wyposażenia, wskutek okoliczności, za które Najemca ponosi odpowiedzialność, Najemca zobowiązuje się do zwrotu równowartości kosztów odpowiadających wartości sprzętu narciarskiego oraz jego wyposażenia.
13. Nieoddanie sprzętu narciarskiego w ciągu maksymalnie 7 dni od daty wypożyczenia i niepowiadomienie Wypożyczalni o przyczynie zwłoki, zostanie uznane jako przywłaszczenie i zgłoszone organom ścigania. PKL może dochodzić od Najemcy odszkodowania na zasadach ogólnych określonych w Kodeksie cywilnym.
14. Najemca ponosi wyłączną odpowiedzialność za wszelkie szkody wyrządzone osobom trzecim. Wypożyczalnia nie ponosi odpowiedzialności za nieszczęśliwe wypadki, jakiekolwiek uszczerbki na zdrowiu zaistniałe podczas użytkowania wypożyczonego sprzętu.
15. Najemca jest osobiście odpowiedzialny za wypożyczony sprzęt.
§ 3
Wypożyczanie i rezerwacja sprzętu narciarskiego. Odstąpienie i rezygnacja.
1. Aby dokonać wypożyczenia, osoba wskazana w §2 ust. 4, ma obowiązek:
a) zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu i zaakceptować jego treść,
b) okazać Wypożyczalni jeden dokument z aktualnym zdjęciem, potwierdzający jej tożsamość oraz umożliwić spisanie wymaganych do wypożyczenia danych.
c) podpisać tzw. Dokument wypożyczenia zawierający unikalny numer.
2. Do zawarcia umowy dochodzi, w momencie podpisania Dokumentu wypożyczenia w Wypożyczalni, po uprzednim zapoznaniu się z niniejszym Regulaminem i jego zaakceptowaniu.
3. Podpisując Dokument Wypożyczenia Najemca potwierdza, że dokonał sprawdzenia, że otrzymany przez niego sprzęt jest pozbawiony wad, kompletny, a jego stan techniczny pozwala na jego prawidłowe i bezpieczne użytkowanie.
4. Wynagrodzenie za wypożyczenie zgodnie z cennikiem dostępnym w wypożyczalni pobierana jest z dołu w momencie zwrotu sprzętu narciarskiego Najemcy.
5. Wypożyczalnia zastrzega sobie prawo odmowy podpisania dokumentu wypożyczenia i wydania sprzętu narciarskiego, jeśli podejmie wątpliwość co do trzeźwości Najemcy lub pozostawania Najemcy pod wpływem środków odurzających lub chęci wypożyczenia sprzętu narciarskiego celem podnajmu lub użyczenia osobom trzecim.
§ 4
Serwis
1. Termin wykonania usługi oraz odbioru sprzętu, określa serwis informując o tym Klienta. Serwis proponuje zakres prac natomiast Klient wybiera i akceptuje zakres w jakim zostanie wykonany serwis.
2. Jeżeli niezbędne jest wykonanie dodatkowych prac serwisowych wynikających ze stanu dostarczonego sprzętu, serwis informuje klienta o zakresie dodatkowych prac i ich kosztów. Klient akceptuje oraz ma prawo nie zaakceptować wyceny.
3. Pozostawiony sprzęt przyjmowany jest bez rzepów i pokrowców, chyba, że usługa została zamówiona mobilnie i klient w ramach dodatkowego zabezpieczenia do transportu użyje rzepu lub pokrowca.
4. Deski snowboardowe przyjmowane są bez wiązań, demontaż wiązań snowboardowych.
5. Serwis nie ponosi odpowiedzialności z wady ukryte sprzętu.
6. Dostarczony do serwisu przez Klienta sprzęt powinien być czysty tzn. nie posiadać kurzu, błota czy śniegu. W takich przypadkach serwis może odmówić przyjęcia sprzętu lub naliczyć dodatkowe opłaty za czyszczenie.
7. Serwis wykonuje usługę w celu przygotowania sprzętu do jazdy, naprawy, konserwacji oraz testów diagnostycznych.
8. Serwis nie jest przechowalnią nart, po upływie ustalonego terminu przechowywanie traktowane jest jako usługa magazynowa a jej koszt wskazany jest w Cenniku. Serwis nie odpowiada za konsekwencje nieterminowego odbioru sprzętu.
9. Na życzenie klienta serwis może wykonać usługę ekspresową. Koszt usługi wg. Cennika.
10. Aby skorzystać z usługi serwisu, Klient, ma obowiązek:
a. zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu i zaakceptować jego treść,
b. okazać Serwisowi/Wypożyczalni jeden dokument z aktualnym zdjęciem, potwierdzający jej tożsamość oraz umożliwić spisanie wymaganych do wypożyczenia danych.
c. podpisać tzw. Dokument serwisu zawierający unikalny numer,
d. uiścić z góry opłatę za usługę serwisową wg. aktualnego cennika dostępnego w wypożyczalni Wraz z podpisaniem Dokumentu serwisu.
11. Do zawarcia umowy dochodzi, w momencie podpisania Dokumentu Serwisu, po uprzednim zapoznaniu się z niniejszym Regulaminem i jego zaakceptowaniu oraz uiszczeniu kwoty.
§ 5
Reklamacje
1. Reklamacje wraz z dokładnym opisem sytuacji należy zgłaszać Wynajmującemu za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: reklamacje@pkl.pl, lub pisemnie pod adresem PKL SA wskazanym w §1 ust. 1.
2. Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od dnia otrzymania zgłoszenia.
3. Brak informacji o reklamacji oznacza jej uwzględnienie.
§ 6
Przetwarzanie danych osobowych
1. Administratorem danych osobowych klientów wypożyczalni narciarskiej są Polskie Koleje Linowe S. A.
2. Szczegółowa treść klauzuli informacyjnej o sposobie przetwarzania danych osobowych osób korzystających z wypożyczalni narciarskiej oraz serwisu nart Palenica dostępna jest w wypożyczalni sprzętu narciarskiego.
§ 7
Przepisy końcowe
1. Regulamin Wypożyczalni dostępny jest na stronie internetowej www.pkl.pl oraz w wypożyczalni.
2. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.


