REGULAMIN WYPOŻYCZALNI NARCIARSKIEJ MOSORNY GROŃ

 Regulamin Wypożyczalni narciarskiej i Serwisu nart Mosorny Groń

 § 1 Postanowienia Ogólne

1.     Regulamin określa zasady korzystania, warunki, zakres praw i odpowiedzialności Klientów i Najemców, korzystających z Wypożyczalni Narciarskiej i Serwisu nart Mosorny Groń.

2.     Sprzęt narciarski stanowi własność spółki Polskie Koleje Linowe S.A. z siedzibą w Zakopanem (34-500) przy ul. Bachledy 7D, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa–Śródmieścia w Krakowie, Wydział XII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000429345, NIP: 7361716338 i nr REGON: 122633430, zwanej dalej „PKL”, która zarazem administruje Wypożyczalnią i Serwisem.

3.     Wypożyczalnia i Serwis zlokalizowane są w Ośrodku PKL Mosorny Groń i są czynne w godzinach wskazanych w Wypożyczalni, przez siedem dni w tygodniu.

4.     Integralną część Regulaminu stanowi cennik Wypożyczalni i Serwisu, dostępny bezpośrednio w Wypożyczalni.

 

§ 2 Wypożyczenie/ Najemca

1.     Udostępnienie i zwrot sprzętu narciarskiego odbywają się w wypożyczalni. W celu zapewnienia bezpieczeństwa i jakości obsługi, pomieszczenie Wypożyczalni oraz Serwisu jest monitorowane.

2.     Sprzęt narciarski może wypożyczyć wyłącznie osoba pełnoletnia, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych (dalej jako „Najemca”).

3.     Najemca zobowiązany jest do podpisania stosownej umowy - Dokumentu Wypożyczenia, na którym znajdują się lista wypożyczonego sprzętu oraz data i godzina początku okresu wypożyczenia sprzętu.

4.     Wypożyczany sprzęt narciarski jest sprawny technicznie i w takim samym stanie powinien zostać zwrócony do Wypożyczalni. Odbierając wypożyczany sprzęt, Najemca powinien upewnić się, że jest on kompletny, a jego stan techniczny pozwala na jego prawidłowe i bezpieczne użytkowanie.

5.     Poprzez „sprzęt narciarski” na kanwie niniejszego Regulaminu rozumie się narty, kijki, buty narciarskie, deskę snowboardową, buty snowboardowe, kask i gogle, wypożyczane przez Najemcę.

6.     Jedna osoba pełnoletnia może wypożyczyć maksymalnie cztery komplety sprzętów narciarskich, składających się z:

a)     nart lub snowboardu;

b)     odpowiedniego obuwia;

c)     kasku;

d)     gogli;

e)     kijków narciarskich w przypadku wypożyczania nart.  

7.     Dopuszcza się wypożyczenie sprzętu narciarskiego przez osoby pełnoletnie dla osób niepełnoletnich (dzieci), które ukończyły 13 rok życia, pozostających pod ich opieką.

8.     W przypadku wypożyczania sprzętu narciarskiego dla osób niepełnoletnich (dzieci) ustala się, iż jedna osoba pełnoletnia, może wypożyczyć maksymalnie dwa komplety przeznaczone do korzystania przez osoby niepełnoletnie (dzieci) pozostające pod jego opieką. Jeśli opiekunów (osób pełnoletnich) jest dwóch, mogą łącznie wypożyczyć maksymalnie cztery komplety z przeznaczeniem do korzystania przez osoby niepełnoletnie (dzieci) pozostające pod ich opieką.

9.     Osoba niepełnoletnia może korzystać ze sprzętu narciarskiego wyłącznie w obecności osoby pełnoletniej – Najemcy, który bierze pełną odpowiedzialność za wypożyczony sprzęt narciarski oraz osobę z niego korzystającą.

10.  Najemca ma obowiązek:

a)     przestrzegania niniejszego Regulaminu oraz Regulaminu Ośrodka Mosorny Groń;

b)      korzystania z wypożyczonego sprzętu narciarskiego zgodnie z jego przeznaczeniem;

c)      terminowego zwrotu sprzętu do Wypożyczalni;

d) niezwłocznego sygnalizowania pracownikowi Wypożyczalni jakichkolwiek problemów ze sprzętem narciarskim;

e) pokrycia wszelkich napraw sprzętu, powstałych z wyłącznej winy Najemcy (lub osób korzystających ze sprzętu narciarskiego pod jego opieką), zgodnie z wyceną usług serwisowych dostępnych w wypożyczalni Cenniku; jeśli sprzęt narciarski nie nada się do naprawy, Najemca może zostać zobowiązany do pokrycia kosztów kupna nowego sprzętu narciarskiego o podobnej klasie do uszkodzonego z winy Najemcy;

f) zachowania trzeźwości podczas korzystania ze sprzętu narciarskiego;

g) przestrzegać zasad poruszania się po stokach narciarskich; Najemca ponosi pełną odpowiedzialność za wypadki oraz wszelkie szkody powstałe w czasie korzystania ze sprzętu narciarskiego.

11.  Najemcy nie wolno:

a) użyczać, wynajmować lub w inny sposób powierzać wypożyczonego sprzętu narciarskiego osobom trzecim, z wyjątkiem osób niepełnoletnich, korzystających ze sprzętu pod jego opieką zgodnie z § 2 ust. 7 Regulaminu.

b) samodzielnie naprawiać wypożyczonego sprzętu narciarskiego,

c) swoim zachowaniem stwarzać zagrożenia dla życia lub zdrowia swojego i innych osób korzystających z Ośrodka Mosorny Groń.

12.  Ze względów bezpieczeństwa, PKL zastrzega sobie prawo do odmowy wypożyczenia sprzętu w przypadku powzięcia uzasadnionych wątpliwości co do stanu trzeźwości Najemcy. W razie odmowy wypożyczenia sprzętu, z powodów, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, z inicjatywy Najemcy możliwe jest przeprowadzenie badania trzeźwości, w tym przy udziale uprawnionego organu powołanego do ochrony porządku publicznego.

13.  W przypadku utraty wypożyczonego sprzętu narciarskiego lub części wyposażenia, wskutek okoliczności, za które Najemca ponosi odpowiedzialność, Najemca zobowiązuje się do zwrotu równowartości kosztów odpowiadających wartości sprzętu narciarskiego oraz jego wyposażenia.

14.  Nieoddanie sprzętu narciarskiego w ciągu maksymalnie 7 dni od daty wypożyczenia i niepowiadomienie Wypożyczalni o przyczynie zwłoki, może zostać uznane jako przywłaszczenie i zgłoszone organom ścigania. PKL może dochodzić od Najemcy odszkodowania na zasadach ogólnych, określonych w Kodeksie cywilnym.

15.  Najemca ponosi wyłączną odpowiedzialność za wszelkie szkody wyrządzone z własnej winy (rozumianej jako wina umyślna lub rażące niedbalstwo) osobom trzecim na skutek własnych działań lub zaniechań.

16.  Wypożyczalnia nie ponosi odpowiedzialności za skutki używania wypożyczonego sprzętu powstałe wobec osób trzecich, jak i za skutki używania sprzętu w sposób niezgodny z niniejszym Regulaminem.

17.  Najemca jest osobiście odpowiedzialny za wypożyczony sprzęt.

 

§ 3 Wypożyczanie i rezerwacja sprzętu narciarskiego. Odstąpienie i rezygnacja.

1.     Aby dokonać wypożyczenia, osoba wskazana w §2 ust. 2, ma obowiązek:

a)     zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu i zaakceptować jego treść,

b)     okazać Wypożyczalni jeden dokument z aktualnym zdjęciem, potwierdzający jej tożsamość oraz umożliwić spisanie wymaganych do wypożyczenia danych.

c)      podpisać tzw. Dokument wypożyczenia zawierający unikalny numer.

2.     Do zawarcia umowy dochodzi, w momencie podpisania Dokumentu wypożyczenia w Wypożyczalni, po uprzednim zapoznaniu się z niniejszym Regulaminem i jego zaakceptowaniu.

3.     Podpisanie Dokumentu wypożyczenia przez Najemcę jest równoznaczne z potwierdzeniem, że otrzymany przez niego sprzęt nie jest wadliwy, jest kompletny, a jego stan techniczny pozwala na jego prawidłowe i bezpieczne użytkowanie. Poprzez złożenie podpisu, Najemca akceptuje także ustawioną na wiązaniach wypożyczanych nart siłę wypięcia buta narciarskiego, jeżeli tego rodzaju sprzęt jest przez niego wypożyczany.

4.     Wynagrodzenie za wypożyczenie, zgodnie z cennikiem dostępnym w Wypożyczalni, pobierane jest z dołu w momencie zwrotu sprzętu narciarskiego Najemcy.

 

§ 4 Serwis

1.     PKL S.A. świadczy na rzecz Klientów usługi serwisowe sprzętu narciarskiego, określone w dalszych ustępach niniejszego paragrafu. Do zawarcia umowy między PKL S.A. a Klientem dochodzi w tym wypadku w momencie podpisania przez Strony Dokumentu serwisu, po uprzednim zapoznaniu się przez Klienta z niniejszym Regulaminem i zaakceptowaniu jego postanowień oraz uiszczeniu ceny usługi.

2.     Termin wykonania usługi oraz odbioru sprzętu, określa serwis, informując o tym Klienta i wskazując go w Dokumencie serwisu. Serwis, opierając się na posiadanej wiedzy, proponuje zakres prac serwisowych, natomiast Klient wybiera i akceptuje zakres w jakim zostanie wykonany serwis.

3.     Jeżeli niezbędne jest wykonanie dodatkowych prac serwisowych, wynikających ze stanu dostarczonego sprzętu, serwis informuje klienta o ich zakresie i wiążących się z tym kosztach. Klient zobowiązany jest przy tym oświadczyć, czy akceptuje przedstawioną mu wycenę, czy też rezygnuje z usługi.

4.     Sprzęt podlegający serwisowi przyjmowany jest przez serwis bez rzepów i pokrowców, chyba, że usługa została zamówiona mobilnie i Klient w ramach dodatkowego zabezpieczenia sprzętu na czas transportu użyje rzepu lub pokrowca.

5.     Deski snowboardowe przyjmowane są bez wiązań. Za demontaż wiązań snowboardowych odpowiada Klient.

6.     Serwis nie ponosi odpowiedzialności z wady ukryte sprzętu, które nie mogły zostać zauważone przy prawidłowej obsłudze serwisowej lub o których Klient obiektywnie wiedział lub powinien wiedzieć i nie poinformował o tym fakcie serwisu.

7.     Dostarczony do serwisu przez Klienta sprzęt powinien być czysty tzn. nie posiadać kurzu, błota czy śniegu. W razie powierzenia serwisowi przez Klienta brudnego sprzętu, serwis może odmówić jego przyjęcia lub naliczyć dodatkowe opłaty za czyszczenie, w kwotach wskazanych w Cenniku.

8.     Serwis wykonuje następujące usługi: przygotowania sprzętu do jazdy, naprawy, konserwacji oraz testów diagnostycznych. 

9.     Serwis nie jest przechowalnią nart, dlatego po upływie ustalonego z Klientem terminu odbioru sprzętu, jego przechowywanie traktowane jest jako usługa magazynowa, a jej koszt wskazany jest w Cenniku. Serwis nie odpowiada za konsekwencje nieterminowego odbioru sprzętu.

10.  Na życzenie Klienta serwis może wykonać usługę ekspresową, której koszt określony jest w Cenniku.

11.  Aby skorzystać z usługi serwisu, Klient ma obowiązek:

a)     zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu i zaakceptować jego treść,

b)     okazać Serwisowi/Wypożyczalni jeden dokument z aktualnym zdjęciem, potwierdzający jej tożsamość oraz umożliwić spisanie wymaganych do wypożyczenia danych,

c)     podpisać tzw. Dokument serwisu, zawierający unikalny numer świadczonej usługi,

d)     uiścić z góry opłatę za usługę serwisową wg. aktualnego Cennika dostępnego w wypożyczalni/Serwisie, wraz z podpisaniem Dokumentu serwisu.

 

§ 5 Reklamacje

1.     Klient i/lub Najemca, w razie uznania, że PKL S.A. nie wykonał swego świadczenia (usługi) lub wykonał je w sposób nienależyty, może zgłosić swe roszczenia na zasadach określonych w Kodeksie Cywilnym (Reklamacja).

2.     Reklamacje wraz z dokładnym opisem stanu faktycznego i żądaniami Klienta i/lub Najemcy, należy zgłaszać PKL S.A. za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: reklamacje@pkl.pl, lub pisemnie pod adresem PKL S.A. wskazanym w §1 ust. 1.

3.     Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od dnia otrzymania zgłoszenia.

4.     Brak udzielenia przez PKL S.A. informacji w przedmiocie rozstrzygnięcia Reklamacji Klienta i/lub Najemcy we wskazanym w ust. 3 terminie oznacza jej uwzględnienie.

 

§ 6 Przetwarzanie danych osobowych

1.     Administratorem danych osobowych klientów wypożyczalni narciarskiej są Polskie Koleje Linowe S. A.

2.     Szczegółowa treść klauzuli informacyjnej o sposobie przetwarzania danych osobowych osób korzystających z wypożyczalni narciarskiej oraz serwisu nart Mosorny Groń dostępna jest w wypożyczalni sprzętu narciarskiego.

 

§ 7 Przepisy końcowe

1.     Regulamin Wypożyczalni dostępny jest na stronie internetowej www.pkl.pl oraz w wypożyczalni.

2.     W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.

 

INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH KLIENTÓW WYPOŻYCZALNI I SERWISU SPRZĘTU SPORTOWEGO ORAZ SZKÓŁKI NARCIARSKIEJ W OŚRODKU MOSORNY GROŃ

 

Stosownie do treści art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: „RODO”), informujemy, że:

 1.           Administratorem danych osobowych klientów wypożyczalni i serwisu sprzętu sportowego oraz szkółki narciarskiej w ośrodku Mosorny Groń (dalej: „Dane”) jest spółka Polskie Koleje Linowe S.A. z siedzibą w Zakopanem (34-500) przy ul. Bachledy 7D (dalej: „Administrator”).

2.           W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych w następujący sposób:

-             mailowo: iodo@pkl.pl,

-             pisemnie na adres siedziby Administratora (wskazany powyżej).

3.           W związku z prowadzeniem wypożyczalni, Administrator może przetwarzać Dane:

a.            w związku ze świadczeniem przez Administratora usług wypożyczalni i serwisu sprzętu sportowego oraz szkółki narciarskiej, w celu:

-             realizacji umowy wypożyczenia lub serwisu sprzętu sportowego lub korzystania z usług szkółki narciarskiej Administratora – w tym w zakresie zawarcia i wykonania umowy, jej rozliczenia oraz rozpatrywania ewentualnych reklamacji,

-             zapewnienia bezpieczeństwa osób korzystających z usług szkółki narciarskiej, w tym w przypadku wystąpienia ewentualnych nieszczęśliwych wypadków lub kontuzji,

-             działań promocyjnych Administratora lub Grupy Kapitałowej PKL S.A., tj. w szczególności Kolej Gondolowa Jaworzyna Krynicka S.A., PKL FOOD Sp. z o.o., PKL FOOD Sp. z o.o. sp. k., PKL Horeca Sp. z o.o., PKL Solina Sp. z o.o. (dalej: „Grupa PKL”), w tym marketingu oraz kontaktu / udzielania odpowiedzi na zapytania dotyczące usług, produktów oraz innych informacji dotyczących Administratora i Grupy PKL,

-             obrony przed potencjalnymi roszczeniami lub kierowania ewentualnych roszczeń,

a podstawą ich przetwarzania jest niezbędność do wykonania umowy lub podjęcia działań przed jej zawarciem na Państwa żądanie, wypełnienie obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, w tym w szczególności obowiązków podatkowych / rachunkowych i związanych z funkcjonowaniem zorganizowanego ośrodka narciarskiego oraz prawnie uzasadniony interes realizowany przez Administratora w postaci marketingu produktów i usług Administratora lub Grupy PKL, zapewnienia bezpieczeństwa, kontaktu oraz obrony lub dochodzenia potencjalnych roszczeń, a w zakresie danych dotyczących zdrowia – niezbędność do diagnozy medycznej oraz zapewnienia opieki zdrowotnej uczestnikom wypadku;

b.            w związku z prowadzeniem monitoringu wizyjnego na terenie wypożyczalni, serwisu sprzętu sportowego oraz szkółki narciarskiej, który obejmuje w szczególności wejście, obszar kas, ekspozycja sprzętu sportowego oraz wybrane fragmenty terenu, na którym odbywają się zajęcia w ramach szkółki narciarskiej – w celu zapewnienia bezpieczeństwa osób korzystających z wypożyczalni, serwisu sprzętu sportowego oraz szkółki narciarskiej oraz ochrony mienia – a podstawą ich przetwarzania jest uzasadniony interes realizowany przez Administratora w postaci zapewnienia bezpieczeństwa osób korzystających z wypożyczalni, serwisu sprzętu sportowego oraz szkółki narciarskiej oraz ochrony mienia.

4.           Administrator może przetwarzać Państwa dane osobowe, w szczególności w następującym zakresie danych identyfikacyjnych, w szczególności imię, nazwisko, PESEL lub seria i numer dowodu osobistego lub innego dokumentu tożsamości.

5.           Państwa dane pozyskaliśmy bezpośrednio do Państwa, a w przypadku osób małoletnich – od ich przedstawiciela ustawowego.

6.           Podanie Danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne do korzystania z usług świadczonych przez Administratora (niepodanie Danych może skutkować niemożnością zawarcia umowy i wykonania usługi).

7.           Odbiorcami Danych osobowych mogą być:

a.            partnerzy należący do Grupy PKL,

b.            podmioty uczestniczące w realizacji umowy wypożyczenia oraz serwisu sprzętu sportowego lub szkółki narciarskiej, działające na zlecenie Administratora w zakresie obsługi technicznej, obsługi płatności, dostawcy usług IT, firmy ubezpieczające sprzęt,

c.            podmioty świadczące usługi marketingowe, informatyczne, doradcze / prawne.

8.           Dane przechowywane są przez Administratora w celach określonych powyżej przez okres niezbędny do realizacji umowy, a następnie do chwili upływu okresu przedawnienia ewentualnych roszczeń lub przez okres wynikający z przepisów prawa, w zależności od tego, który z tych okresów upływa później. W przypadku monitoringu – nagrania będą przechowywane przez okres nieprzekraczający 3 miesięcy, z wyjątkiem sytuacji, gdy zostały zabezpieczone, zgodnie z obowiązującymi przepisami, na potrzeby toczących się postępowań lub gdy Administrator powziął wiadomość, iż mogą one stanowić dowód w postępowaniu – wtedy termin przechowywania ulega przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania. Dodatkowo, jeżeli wyrazili Państwo zgodę marketingową na otrzymywanie informacji handlowych, Państwa dane w tym zakresie będziemy przetwarzać do czasu wycofania tej zgody lub zgłoszenia sprzeciwu co do przetwarzania danych, których podstawą jest nasz uzasadniony interes.

9.           Przysługuje Państwu prawo dostępu do Danych, w tym prawo do uzyskania kopii tych Danych, żądania ich sprostowania, usunięcia, przenoszenia do innego administratora lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania (w zakresie w jakim dane są przetwarzane w oparciu o prawnie uzasadniony interes Administratora), jak również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych – na zasadach wynikających z przepisów prawa.

10.        Dodatkowo, jeżeli wyrazili Państwo zgodę marketingową na otrzymywanie informacji handlowych mogą ją Państwo wycofać w dowolnym momencie - nie wpłynie to jednak na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed jej cofnięciem.

11.        Co do zasady Państwa Dane nie są przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG). Administrator może wyjątkowo przekazywać Dane partnerom przetwarzającym je poza obszarem Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), ale tylko w niezbędnym zakresie, związanym ze świadczeniem przez tych partnerów na rzecz Administratora usług. W takich przypadkach, Administrator zapewnia ochronę Danych w szczególności poprzez stosowanie standardowych klauzul ochrony danych przyjętych na mocy decyzji Komisji Europejskiej lub transfer do krajów, co do których Komisja Europejska wydała decyzję stwierdzającą odpowiedni stopień ochrony. W takich przypadkach, przysługuje Państwu prawo uzyskania kopii stosowanych zabezpieczeń.

12.        Dane nie podlegają procesom zautomatyzowanego podejmowania decyzji i profilowaniu.

 

Jak działa PKLPass