Regulamin Pakietu Przystań Palenica zakup w kasie Spływu obowiązuje od 28.07.2025

Regulamin Pakietu - „Przystań Palenica”

(zwany dalej „Regulaminem”)

1.      Przedmiotem sprzedaży jest bilet łączony, objęty Pakietem pn. „Przystań Palenica” (zwanym dalej „Pakietem”), uprawniający Konsumenta do skorzystania z wymienionych dalej atrakcji, w dwóch wariantach:

1)       I wariant, obejmujący:

a)       Spływ Dunajcem;

b)       Przejazd w obie strony (w górę i w dół) Koleją Linową Palenica w Szczawnicy (dalej jako „KL Palenica”) oraz

c)       10% zniżki  w Restauracji „Pod kolejką”, mieszczącej się przy ul. Głównej 7, 34-460 Szczawnica;

2)       II wariant z transportem, obejmujący:

a)       Spływ Dunajcem;

b)       Przejazd w obie strony (w górę i w dół) Koleją Linową Palenica w Szczawnicy oraz

c)       10% zniżki w Restauracji „Pod kolejką”, mieszczącej się przy ul. Głównej 7, 34-460 Szczawnica;

d)       Usługa Transportowa spod dolnej stacji kolei linowej Palenica w Szczawnicy na parking Sromowce Wyżne Kąty.

2.      Pakiety organizowane są przez Polskie Stowarzyszenie Flisaków Pienińskich na rzece Dunajec w Sromowcach Niżnych z siedzibą: ul. Kąty 14, 34-443 Sromowce Wyżne, zarejestrowanym w Rejestrze Stowarzyszeń A10 przez Sąd Okręgowy w Nowym Sączu, I Wydział Cywilny, pod numerem KRS: 0000061034, numerem REGON: 000812407 oraz NIP: 7350008276.

3.      Podmiotem współpracującym przy organizacji Pakietu jest Polskie Koleje Linowe S.A. (dalej: „PKL S.A.”) z siedzibą przy ul. Bachledy 7D, 34-500 Zakopane, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000429345, NIP: 7361716338 i numerem REGON: 122633430.

4.      Przed skorzystaniem z pakietów należy zapoznać się z:

1)       niniejszym Regulaminem,

2)       regulaminem Korzystania przez Konsumentów z Ośrodka Turystyczno-Narciarskiego Palenica, dostępnym w przystani flisackiej oraz na stronie https://www.pkl.pl/palenica/regulaminy.html;

3)       Regulaminem Ogólnym obowiązującym na spływie Dunajcem, dostępnym w przystani flisackiej.

5.       Regulaminy, o których mowa w pkt 4, regulują zasady korzystania z usług objętych niniejszymi pakietami. Zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez PKL S.A. dostępne są na stronie www.pkl.pl oraz na terenie Ośrodka Palenica.

6.       Pakiety ważne są w okresie trwania Sezonu Flisackiego, od dnia 1 kwietnia do dnia 31 października, z wyjątkiem pierwszego dnia Świąt Wielkanocnych oraz Święta Bożego Ciała oraz przerw technicznych. Szczegółowe i bieżące informacje dostępne są na stronie internetowej www.flisacy.pl.

7.       Korzystanie z Pakietu musi rozpocząć się od Spływu Dunajcem.

8.       Tratwy, przy pomocy których wykonywany jest Spływ Dunajcem, odpływają z Przystani Początkowej po zebraniu minimalnej wymaganej liczby uczestników, tj. 11 osób. Na jednej łodzi może płynąć maksymalnie pięcioro dzieci z biletem ulgowym. Dzieci muszą znajdować się pod opieką rodziców lub opiekunów.

9.      Usługi objęte niniejszym Regulaminem, związane są z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi i są świadczone przez Organizatora w ustalonej z Konsumentem dacie. Pakiety nie podlegają częściowemu ani całościowemu zwrotowi, za wyjątkiem zamknięcia KL Palenica, powodowane awarią lub niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, które mogłyby powodować zagrożenie dla osób korzystających z KL Palenica, kiedy to Organizator dokonuje zwrotu na rzecz Konsumenta niewykorzystanej części Pakietu, obejmującej wyłącznie przejazd KL Palenica.

10.   W przypadku niekursowania lub wstrzymania KL Palenica powyżej jednej godziny, Organizator zwróci Konsumentowi należność za niewykorzystany z tego powodu bilet. W celu otrzymania zwrotu za niewykorzystane bilety na KL Palenica, Konsument powinien wysłać skan biletów i paragonu zakupu lub faktury, zakupionych w Kasach Organizatora, na adres e-mail: rezerwacje@flisacy.pl. W przypadku zasadności zwrotu, Konsument otrzyma od Organizatora szczegółową informację na temat procedury zwrotu. Brak udzielenia Konsumentowi odpowiedzi w terminie 14 dni od daty otrzymania żądania zwrotu rodzi domniemanie, że zwrot został uznany za zasadny.

11.   Sprzedaż Pakietów prowadzona jest w kasie spływu. Aktualny cennik Pakietów dostępny jest w kasie spływu.

12.   Zniżki oraz rabaty, przyznane na mocy niniejszego Regulaminu nie kumulują się i nie mogą być łączone.

13.   Pakiety dostępne są w cenie normalnej lub ulgowej.

14.   Uprawnionymi do korzystania z biletu ulgowego są dzieci do 10 lat. Weryfikacja wieku odbywa się na podstawie dokumentu potwierdzającego wiek dziecka. W razie wątpliwości co do przysługiwania Konsumentowi ulgi i dokonania kontroli dokumentu tożsamości przez Pracownika Organizatora, odmowa okazania stosownego dokumentu może wiązać się z odmową przyznania prawa do zniżki.

15.   Usługa obejmująca Spływ Dunajcem realizowana jest w dniu, na który został zakupiony Pakiet. Nie ma możliwości przeniesienia usługi na inny dzień i nie przysługuje prawo do zwrotu.

16.   Z usługi obejmującej przejazd KL Palenica można skorzystać w dniu, na który został zakupiony Pakiet lub w dniu następnym.

17.   Zniżka w Restauracji „Pod Kolejką” obowiązuje na podstawie ważnego Pakietu w dniu jego realizacji. Zniżki nie kumulują się, jeden uczestnik może złożyć jedno zamówienie na podstawie niniejszego biletu.

18.   Usługa transportowa realizowana jest w dniu, na który został zakupiony Pakiet, z terenu głównego parkingu mieszczącego się przy dolnej stacji KL Palenica, gdzie znajduje się rozkład jazdy na parking Sromowce Wyżne Kąty. Rozkład jazdy stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.

19.   W przypadku zakupu Pakietu w wariancie z usługą transportową, w razie rezygnacji przez Konsumenta z przejazdu KL Palenica z innego powodu, aniżeli wskazany w pkt 9, ma on możliwość skorzystać z transportu z przystani końcowej spływu (mieszczącej się w Krościenku nad Dunajcem) do parkingu Sromowce Wyżne Kąty. W tej sytuacji nie przysługuje zwrot kosztów za niewykorzystaną cześć zakupionego Pakietu.

20.   Organizator udostępnia także Konsumentowi możliwość transportu z końcowej przystani Spływu Dunajcem na teren dolnej stacji KL Palenica za dodatkową odpłatnością. Konsument zobowiązany jest do opłacenia transportu przy jego rozpoczęciu.

21.   Konsument ma prawo złożyć reklamację, jeśli jego zdaniem usługa nie została wykonana lub została wykonana w nienależyty sposób. Reklamację można złożyć w terminie 2 miesięcy licząc od dnia świadczenia usługi na rzecz Konsumenta. Reklamacja powinna być zgłoszona e-mailowo na adres e-mail: rezerwacje@flisacy.pl.

22.   Dane osobowe Konsumenta związane z procesem sprzedaży oraz reklamacji przetwarzane są przez poszczególne podmioty sprzedające wg zasad określonych w Regulaminach wskazanych w pkt 4 niniejszego Regulaminu.

23.   Reklamacje rozpatrywane są w ciągu 14 dni, od momentu otrzymania wiadomości e- mail. Brak odpowiedzi na reklamację ww. terminie oznacza uznanie reklamacji za zasadną.

24.   W reklamacji Konsument powinien podać swoje imię i nazwisko, e-mail lub adres kontaktowy, numer telefonu do kontaktu, numer biletu oraz opisać przyczynę reklamacji.

25.   W razie rozbieżności pomiędzy postanowieniami niniejszego Regulaminu a postanowieniami pozostałych regulaminów, o których mowa w pkt 4, pierwszeństwo mają postanowienia niniejszego Regulaminu.

26.   Organizator zastrzega sobie prawo do zmian Regulaminu z ważnych powodów, w szczególności zmian przepisów prawa lub zmian sposobu wykonywania usług. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin w wersji obowiązującej w chwili zawarcia umowy.

27.   Regulamin wchodzi w życie w dniu 28.07.2025 r.

 

Jak działa PKLPass