Regulamin Pakietu Przystań Palenica zakup w kanałach PKL-sklep internetowy i biletomaty obowiązuje od 28.07.2025

Regulamin Pakietu - „Przystań Palenica”

(zwany dalej „regulaminem”)

1.      Przedmiotem sprzedaży jest bilet łączony, objęty Pakietem pn. „Przystań Palenica” (zwanym dalej „Pakietem”), uprawniający Konsumenta do skorzystania z wymienionych dalej atrakcji, w dwóch wariantach:

a)       I wariant, obejmujący:

a)       Spływ Dunajcem;

b)       Przejazd w obie strony (w górę i w dół) Koleją Linową Palenica w Szczawnicy (dalej jako „KL Palenica”) oraz

c)       10% zniżki  w Restauracji „Pod kolejką”, mieszczącej się przy ul. Głównej 7, 34-460 Szczawnica;

b)       II wariant z transportem, obejmujący:

a)       Spływ Dunajcem;

b)       Przejazd w obie strony (w górę i w dół) Koleją Linową Palenica w Szczawnicy oraz

c)       10% zniżki w Restauracji „Pod kolejką”, mieszczącej się przy ul. Głównej 7, 34-460 Szczawnica;

d)       Usługa Transportowa spod dolnej stacji kolei linowej Palenica w Szczawnicy na parking Sromowce Wyżne Kąty.

2.      Niniejszy Regulamin określa zasady zdalnego świadczenia usług w ramach Pakietów sprzedawanych za pośrednictwem internetowego systemu sprzedaży dostępnego pod adresem www.sklep.pkl.pl albo w kasie automatycznej (biletomacie) we współpracy pomiędzy:

a)       Polskie Stowarzyszenie Flisaków Pienińskich na rzece Dunajec w Sromowcach Niżnych (dalej: „PSFP”) z siedzibą: ul. Kąty 14, 34-443 Sromowce Wyżne, zarejestrowanym w Rejestrze Stowarzyszeń A10 przez Sąd Okręgowy w Nowym Sączu, I Wydział Cywilny, pod numerem KRS: 0000061034, numerem REGON: 000812407 oraz NIP: 7350008276

oraz

b)       Polskie Koleje Linowe S.A. (dalej: „PKL S.A.”) z siedzibą w Zakopanem (34-500) przy ul. Bachledy 7D, wpisana przez Sąd Rejonowy dla Krakowa - Śródmieścia, XII Wydział Gospodarczy - KRS, do rejestru pod nr KRS 0000429345, o kapitale zakładowym wynoszącym 172 700 000,00 PLN wpłaconym w całości, NIP 736-17-16-338, REGON 122633430,

w imieniu których działa PKL SA.

3.      Konsumentem jest osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową oraz osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej RP.

4.      Konsument korzystając z usług wskazanych w pkt 1 niniejszego Regulaminu przyjmuje do wiadomości poniższe warunki, na których odbywa się sprzedaż Pakietów:

a)       Świadczenie usługi w ramach Pakietu rozpoczyna się od spływu Dunajcem;

b)       Pakiet zakupiony w dniu realizacji nie podlega częściowemu ani całościowemu zwrotowi, z wyjątkiem zamknięcia Kolei Palenica z powodu awarii lub silnego wiatru;

c)       Tratwy, przy pomocy których wykonywany jest Spływ Dunajcem, odpływają z Przystani Początkowej po zebraniu minimalnej wymaganej liczby uczestników, tj. 11 osób. Na jednej łodzi może płynąć maksymalnie pięcioro dzieci z biletem ulgowym. Dzieci muszą znajdować się pod opieką rodziców lub opiekunów;

d)       Zniżka w restauracji „Pod Kolejką” obowiązuje na podstawie ważnego Biletu łączonego zakupionego w ramach Pakietu pn. „Przystań Palenica” w dniu realizacji Pakietu. Zniżki nie kumulują się, jeden Konsument może złożyć jedno zamówienie na świadczenie usługi gastronomicznej na podstawie ww. Biletu łączonego w ramach Pakietu;

e)       Usługa transportowa realizowana jest w dniu, na który został zakupiony Bilet łączony w ramach Pakietu z głównego parkingu mieszczącego się przy dolnej stacji kolei krzesełkowej Palenica, gdzie znajdują się godziny odjazdu w kierunku parkingu Sromowce Wyżne Kąty. Rozkład jazdy stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu;

f)        Z usługi przejazd koleją krzesełkową Palenica można skorzystać w dniu, na który został zakupiony Bilet łączony w ramach Pakietu lub dzień później.

5.      Usługi objęte niniejszym Regulaminem, związane są z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi i są świadczone przez Organizatora w ustalonej z Konsumentem dacie, w związku z czym zwrot biletu łączonego możliwy jest wyłącznie na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.

6.      Konsument, przed skorzystaniem i zakupem z któregokolwiek wariantu Pakietu, powinien zapoznać się z:

a)       postanowieniami niniejszego Regulaminu;

b)       regulaminem Korzystania przez Konsumentów z Ośrodka Turystyczno-Narciarskiego Palenica (Regulamin dostępny jest na stronie https://www.pkl.pl/palenica/regulaminy.html);

c)       regulaminem ogólnym obowiązującym na spływie Dunajcem (Regulamin dostępny jest w przystani flisackiej);

d)       regulaminem sklepu internetowego www.flisacy.pl , dostępnym na stronie www.flisacy.pl,

przy czym zakup przez Konsumenta Biletu łączonego w ramach Pakietu jest równoznaczne z akceptacją postanowień niniejszego Regulaminu.

6.       Aktualny cennik pakietów dostępny w kasie spływu, sklepach online (sklep.pkl.pl oraz flisacy.pl) lub kasach automatycznych /biletomatach (PKL oraz flisaków).

7.       Ceny Pakietów podawane są w złotych polskich. PKL S.A. podaje do wiadomości Konsumenta cenę brutto. Cena brutto zawiera wszystkie składniki, w tym podatek VAT.

8.       Ceny pakietów mogą się różnić w zależności od kanału sprzedaży – kasy spływu, sklepy online, biletomaty (kasy automatyczne).

9.       Zakupu pakietu można dokonać bezpośrednio w kasach spływu; w sklepie online na stronie internetowej https://www.sklep.pkl.pl/, a także w biletomatach (kasach automatycznych) PKL S.A. Sprzedaż w Kasach PKL S.A. jest wyłączona.

10.   Pakiety dostępne są w cenie normalnej lub ulgowej oraz w wariancie bez lub z usługą transportową (przejazd z dolnej stacji Kolei Palenica na parking w Sromowcach Wyżnych).

11.   Uprawnionymi do korzystania z biletu ulgowego są dzieci do 10 lat. Zastrzega się prawo weryfikacji wieku Dziecka na podstawie dokumentu potwierdzającego wiek dziecka. W razie wątpliwości co do przysługiwania Konsumentowi zniżki i dokonania kontroli dokumentu tożsamości przez pracownika PKL S.A. lub pracownika PSFP, odmowa okazania stosownego dokumentu może wiązać się z odmową przyznania prawa do zniżki.

12.   W przypadku pakietu z transportem, o którym mowa w pkt 1 lit. b, w razie rezygnacji z przejazdu koleją Palenica (przykładowo z powodu załamania pogody lub zmiany planów) Konsument ma możliwość skorzystać z transportu z przystani końcowej spływu do parkingu Sromowce Wyżne Kąty. W tej sytuacji nie przysługuje zwrot kosztów za niewykorzystaną cześć zakupionego pakietu.

13.   W przypadku niekursowania lub wstrzymania kolei Palenica powyżej jednej godziny, PKL S.A. zwróci należność za niewykorzystany z tego powodu bilet na kolej, zgodnie z zapisami §5 Regulaminu Korzystania przez Konsumentów z Ośrodka Turystyczno-Narciarskiego Palenica.

14.   Konsument może skorzystać z dodatkowo płatnego transportu z końcowej przystani spływu pod dolną stację kolej krzesełkowej Palenica. Usługa nie jest objęta żadnym z pakietów i jest dodatkowo płatna na miejscu.

15.   W przypadku zakupu biletu online lub w biletomacie (kasie automatycznej) PKL S.A., na bilecie będzie widniała określona godzina spływu, przed którą na 15 minut przed rozpoczęciem usługi - należy skasować bilet w punkcie odprawy spływu.

16.   Jeśli konsument dokonał zakupu pakietu z wyprzedzeniem w internetowym systemie sprzedaży, zobowiązany jest do weryfikacji w dniu świadczenia Pakietu czy ze względów atmosferycznych nie został on odwołany. Informacja zostanie umieszczona każdego dnia na stronie https://flisacy.pl/ w zakładce Aktualności.

17.   Zwrot Pakietu (odstąpienie od umowy z woli Konsumenta) zakupionego w internetowym systemie sprzedaży www.sklep.pkl.pl możliwy jest do godziny 23:59 dnia poprzedzającego dzień wykorzystania usług przy zakupie w sklepie online www.sklep.pkl.pl – zwrot dokonywany online. Przy zakupie w biletomacie (kasie automatycznej) PKL zwrot możliwy również do godziny 23:59 dnia poprzedzającego dzień wykorzystania usług – zwrot dokonywany w siedzibie Biura Obsługi Klienta (adresy biur dostępne jest na stronie www.pkl.pl) lub przesyłając skan biletów wraz z potwierdzeniem dokonania płatności na adres e-mail: reklamacje@pkl.pl.

18.   Zwroty Pakietów przez PKL S.A. nie przysługują Konsumentom w przypadku zakupu Pakietu na stronie  https://bilety.flisacy.pl kasie spływu lub biletomacie flisaków. W tej sytuacji Konsument może skorzystać z opcji zmiany terminu realizacji Pakietu. Konsument może dokonać zmiany terminu realizacji Pakietu do 24 h przed dniem wskazanym na bilecie, pisząc na adres e-mail rezerwacje@flisacy.pl.

19.   Konsument ma prawo złożyć reklamację, jeśli jego zdaniem usługa nie została wykonana lub została wykonana w nienależyty sposób. Reklamację można złożyć do 30 dni, licząc od dnia świadczenia usługi na rzecz Konsumenta, do usługodawcy, u którego odbywał się zakup.

20.   Osoba korzystająca z oferty może zgłosić reklamację w związku z zakupem Pakietu. Reklamacja może być złożona w formie pisemnej i przesłana do PKL S.A. na adres siedziby spółki: ul. Bachledy 7d, 34-500 Zakopane dopiskiem „Reklamacja”, lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail reklamacje@pkl.pl.

21.   W reklamacji Konsument powinien podać swoje imię i nazwisko, e-mail lub adres kontaktowy, numer telefonu do kontaktu, numer biletu oraz opisać przyczynę reklamacji.

22.   Odpowiedź na reklamację udzielona zostanie w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Brak udzielenia odpowiedzi na reklamację we wspomnianym terminie oznacza uznanie reklamacji.

23.   PKL S.A. jest administratorem danych osobowych Konsumenta w rozumieniu przepisów rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) oraz ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (UODO). PSFP jest współadministratorem.

24.   Dane osobowe Konsumenta są gromadzone i przetwarzane z zachowaniem odpowiednich środków bezpieczeństwa, spełniających wymagania RODO i UODO w zakresie przedstawionym w niniejszym regulaminie oraz Polityce Prywatności dostępnej pod adresem https://www.pkl.pl/polityka-prywatnosci-pkl-n.html wyłączenie w celów tam wskazanych.

25.   PKL S.A. odpowiednio wyróżnia i oznacza dane osobowe, których podanie jest niezbędne ze względu na właściwość świadczonej usługi lub sposób jej rozliczenia. Odmowa podania oznaczonych w ten sposób danych powoduje odmowę świadczenia danej usługi przez PKL S.A.

26.   Podanie danych osobowych przez Konsumenta jest dobrowolne lecz konieczne do prawidłowego wykonania zamówienia.

27.   Konsumentowi przysługuje prawo dostępu do danych osobowych, ich sprostowania (w tym aktualizowania), prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do wycofania zgody – o ile przetwarzanie danych opiera się na jej udzieleniu.

28.   W sprawie danych osobowych prosimy o kontakt mailowy iodo@pkl.pl.

29.   W razie rozbieżności pomiędzy postanowieniami niniejszego regulaminu, a postanowieniami pozostałych regulaminów, o których mowa w pkt 6, pierwszeństwo mają postanowienia niniejszego Regulaminu.

30.   Zniżki oraz rabaty nie kumulują się i nie mogą być łączone.

31.   PKL S.A. zastrzega sobie prawo do zmian Regulaminu z ważnych powodów, w szczególności zmian przepisów prawa lub zmian sposobu wykonywania usług. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin w wersji obowiązującej w chwili zawarcia umowy.

32.   Regulamin wchodzi w życie w dniu 28.07.2025 r.

 

Jak działa PKLPass