Regulamin Ośrodka Góra Parkowa PKL SA, obowiązuje od 20.06.2025
REGULAMIN
Korzystania przez Konsumentów z Ośrodka Góra Parkowa
(wersja obowiązująca od dnia 20.06.2025 r.)
§ 1
Postanowienia wstępne
1. Podmiotem zarządzającym Ośrodkiem Góra Parkowa są Polskie Koleje Linowe Spółka Akcyjna z siedzibą w Zakopanem, przy ul. Bachledy 7 d, wpisana przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia, XII Wydział Gospodarczy – KRS, do rejestru przedsiębiorców pod nr KRS 0000429345, o kapitale zakładowym wynoszącym 172.700.000 PLN, wpłaconym w całości, NIP 736-17-16-338, REGON 122633430, zwaną dalej „PKL S.A.”.
2. Niniejszym regulamin, zwany dalej „Regulaminem", określa zasady sprzedaży i świadczenia usług, jak również warunki bezpieczeństwa osób z nich korzystających na obszarze ośrodka Góra Parkowa.
3. Określenia użyte w Regulaminie oznaczają:
3.1. Usługa - świadczenie PKL S.A., obejmujące między innymi: przewóz osób koleją linowo - terenową Góra Parkowa pomiędzy poszczególnymi stacjami w ustalonym terminie, udostępnienie atrakcji i urządzeń znajdujących się na terenie Ośrodka Góra Parkowa;
3.2. Ośrodek Góra Parkowa - kompleks budynków, urządzeń i atrakcji położony przy Alei im. Leona Nowotarskiego 1, 33-380 Krynica-Zdrój, na terenie którego znajduje się kolej linowo - terenowa Góra Parkowa, Polana Góra Parkowa, zjeżdżalnia Rajskie Ślizgawki, zjeżdżalnia pontonowa, wyciąg taśmowy, Polana Muzyki i Światła;
3.3. Kolej linowo - terenowa - urządzenie transportu linowego, zwane dalej „UTL” lub „KLT Góra Parkowa”, którego pojazdy przemieszczane są za pomocą liny lub lin wzdłuż toru, który może być ułożony bezpośrednio na ziemi lub na trwałych konstrukcjach;
3.4. Zjeżdżalnia Rajskie Ślizgawki - urządzenie rekreacyjne należące oraz obsługiwane przez PKL S.A., znajdujące się na terenie Ośrodka Góra Parkowa;
3.5. Przenośnik taśmowy - przenośnik o ruchu ciągłym do przemieszczania osób ze sprzętem narciarskim lub turystycznym w górę za pomocą ruchomej taśmy lub gąsienicy;
3.6. Zjeżdżalnia pontonowa - urządzenie rekreacyjne służące do swobodnego zjazdu osób umieszczonych w pontonach (oponach), poruszających się po przeznaczonym do tego celu torze zjazdowym (sztucznym – igielit, naturalnym – śnieg);
3.7. Polana Muzyki i Światła – wydzielony teren Ośrodka Góra Parkowa, którego przestrzeń została urządzona z wykorzystaniem rzeźb kwiatowych, muzyki i światła, umożlwiających kontakt z naturą i sztuką, do której dostęp możliwy jest na podstawie biletu wstępu lub biletu na przejazd KLT Góra Parkowa;
3.8. Konsument – osoba fizyczna mająca zdolność do czynności prawnych oraz osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą, gdy z treści umowy wynika, że ich zakup nie posiada dla nich charakteru zawodowego, uwzględniając profil prowadzonej przez nią działalności; w dalszej części zwany także: „Pasażerem”;
3.9. Bilet – uprawnia do przejazdu koleją linowo - terenową w jedną lub w dwie strony, bądź do korzystania z urządzeń i atrakcji wymienionych w puncie 3.1 niniejszego paragrafu;
3.10. Bilet łączony – zwany również „pakietem”, uprawnia do przejazdu koleją PKL S.A. KLT Góra Parkowa wraz z skorzystaniem z usługi dodatkowej, oferowanej przez PKL S.A. lub podmiot z nim współpracujący. Bilety łączone mogą być dostępne w Ośrodku Góra Parkowa w ramach stałej oferty lub w wybranym okresie trwania umowy współpracy lub obowiązywania promocji. Dostępne będą w kanałach sprzedaży PKL S.A. oraz w punktach sprzedaży podmiotów współpracujących. Szczegółowe informacje o dostępności, zasad sprzedaży zawarte są na stronie www.pkl.pl, w Ośrodku oraz odrębnych regulaminach wybranego biletu łączonego dostępnych na stronie www.pkl.pl;
3.11. Karnety czasowe – określone w przedziale czasowym uprawnienie do korzystania z przenośnika taśmowego, sprzedaż odbywa się w kasie górnej stacji kolei Góra Parkowa zgodnie z aktualnym cennikiem dostępnym na miejscu, karnety dostępne w sprzedaży w sezonie zimowym, w przypadku warunków atmosferycznych pozwalających na korzystanie z przenośnika taśmowego;
3.12. PKLpass – karta elektroniczna, na której zapisywane są uprawnienia do SKIpassów, SKIpassów KW, SKIpassów sezonowych, Tourpassów, biletów, Karnetów rowerowych, kart sportowych, które zakupi Konsument. Karta umożliwia korzystanie z Ośrodków należących do Grupy PKL S.A., z tym, że uprawnienie zamieszczone na PKLpassie uprawnia wyłącznie do korzystania w danym dniu tylko z jednego Ośrodka PKL S.A., z wyjątkiem Karnetu rowerowego i SKIpassu sezonowego, z których konsument może korzystać z dostępnych w ramach oferty wybranych ośrodkach bez ograniczeń w ciągu jednego dnia;
PKLPass występuje w formie:
a) karty bezzwrotnej,
b) karty zwrotnej;
3.13. Kaucja – opłata pobierana przy wydawaniu karty zwrotnej wskazanej w pkt. 3.12 lit. b) w wysokości 10,00 zł (słownie: dziesięć złotych 00/100), zwracana Konsumentowi po zwrocie karty;
3.14. Wypadek - rozumie się przez to nagłe zdarzenie lub zachorowanie, którego następstwem jest naruszenie czynności narządu ciała lub rozstrój zdrowia osoby przebywającej w Ośrodku Góra Parkowa;
3.15. Bagaż podręczny – uprawniony Konsument może mieć ze sobą jeden rodzaj bagażu: torebkę, plecak, podręczną walizkę lub torbę podróżną, wózek dziecięcy, sanki, deskę snowboardową, jedną parę nart wraz z kijkami, pod warunkiem, że:
a) długość, szerokość i wysokość bagażu nie przekraczają łącznie 130 cm
(nie dotyczy sprzętu narciarskiego i wózków dziecięcych, z zastrzeżeniem lit. c),
b) bagaż nie waży więcej niż 10 kg (nie dotyczy sprzętu narciarskiego),
c) wózek dziecięcy nie waży więcej niż 20 kg;
3.16. Bagaż dodatkowy – rower lub każdy bagaż, który nie jest bagażem podręcznym lub przekracza parametry podane w punkcie 3.15, podlega dodatkowej opłacie. PKL S.A. ma prawo odmówić przewiezienia bagażu dodatkowego, w szczególności ze względu na jego wagę, gabaryty lub stwarzania niebezpieczeństwa dla osób korzystających z infrastruktury Ośrodka Góra Parkowa;
3.17. Cennik – dokument wskazujący aktualne ceny za poszczególne bilety i/lub inne usługi świadczone przez PKL S.A., podawane w złotych polskich (PLN) i zawierające podatek VAT w stawce obowiązującej w dniu zakupu danej usługi PKL S.A. Aktualny cennik udostępniany jest w Biurze Obsługi Klienta, kasach automatycznych (biletomatach), Ośrodku, bądź na stronie www.pkl.pl. Ceny biletów i/lub innych usług, zależnie od kanału ich sprzedaży – kasa stacjonarna, sklep internetowy, kasy automatyczne ( biletomaty) - mogą się od siebie różnić;
3.18. Pracownik obsługi PKL S.A. – osoba pełniąca czynności mające na celu utrzymanie bezpieczeństwa ruchu urządzeń oraz kontrolowania przestrzegania zapisów Regulaminów obowiązujących w tym Ośrodku;
3.19. Zwrotomat – urządzenie elektroniczne umiejscowione na terenie wybranych Ośrodków PKL S.A., umożliwiające Konsumentowi zautomatyzowany zwrot kart zwrotnych PKLpass wydanych przy zakupie SKIpassów, SKIpassów KW, SKIpassów sezonowych, Tourpassów, biletów, Karnetów rowerowych, kart sportowych, które zakupił Konsument;
3.20. Biletomat (kasa automatyczna) - elektroniczne urządzenie wolnostojące umożliwiające Konsumentom zakup uprawnienia do produktu lub usługi, umiejscowione na terenie wybranych Ośrodków PKL S.A. oraz pozostałych lokalizacjach, zgodnie z informacją dostępną na stronie www.pkl.pl, zwane dalej również: „biletomat”/„kasa automatyczna”; urządzenie w zależności od trybu działania umożliwia Konsumentom:
a) zakup produktów i usług: Tourpassów, biletów, SKIpassów, SKIpassów KW, biletów łączonych, pakietów;
b) odbiór SKIpassu/ SKIpassu KW/ SKIpassu sezonowego/ Karnetu rowerowego, zakupionych w Internetowym systemie sprzedaży;
c) doładowanie uprawnienia do skorzystania z usługi na karty PKLpass;
4. Usługi objęte niniejszym Regulaminem, związane są z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi są świadczone przez PKL S.A. w ustalonej z Konsumentem dacie.
Informacje dla Konsumentów
5. Godziny otwarcia Ośrodka oraz aktualny rozkład jazdy kolei, czas pracy urządzeń rekreacyjnych i atrakcji oraz dane o panujących warunkach atmosferycznych są dostępne w Ośrodku Góra Parkowa oraz na stronie internetowej www.pkl.pl.
6. PKL S.A. jest uprawniony do zamknięcia Ośrodka Góra Parkowa, w szczególności w razie zaistnienia poniżej wskazanych okoliczności:
a) w razie konieczności usunięcia awarii technicznych,
b) w przypadku niesprzyjających warunków atmosferycznych utrudniających lub uniemożliwiających prawidłowe i bezpieczne funkcjonowanie kolei, przenośnika taśmowego, zjeżdżalni i innych atrakcji.
7. W razie niskiej frekwencji na przejazd KLT Góra Parkowa, kolej może kursować z niższą częstotliwością, dostosowaną do liczby osób zainteresowanych przejazdem, np. co 30 minut. Stosowna informacja o częstotliwości kursowania podawana jest w obrębie dolnej i górnej stacji KLT Góra Parkowa.
8. Umieszczanie reklam, roznoszenie lub pozostawianie w miejscach ogólnodostępnych ulotek lub podejmowanie innych czynności bezpośrednio lub pośrednio związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej na terenie Ośrodka Góra Parkowa jest dozwolone wyłącznie po uprzednim uzyskaniu pisemnej zgody PKL S.A.
9. Czas, w jakim PKL S.A. świadczy usługi Konsumentowi, zależy od rodzaju zakupionego przez niego biletu, a także od okresu jego ważności, wskazanego w aktualnym Cenniku PKL S.A.
10. Zabrania się Konsumentom odsprzedaży lub jakiejkolwiek innej formy dystrybuowania lub przenoszenia własności bądź posiadania biletów, umożliwiających korzystanie z infrastruktury i atrakcji oferowanych przez Ośrodek Góra Parkowa.
11. W przypadku wystąpienia zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii Konsumenci, przebywający na terenie Ośrodka Góra Parkowa i korzystający z jego usług, zobowiązani są do przestrzegania zasad sanitarno-epidemiologicznych, wskazanych przez PKL S.A. PKL S.A. zastrzega sobie prawo do wprowadzania określonych obowiązków lub ograniczeń w zakresie funkcjonowania i korzystania przez Konsumentów z Ośrodka Góra Parkowa, związanych z koniecznością przestrzegania rekomendowanych lub narzucanych przez odpowiednie organy państwowe lub samorządowe zasad sanitarno-epidemiologicznych oraz dbałością o bezpieczeństwo konsumentów, korzystających z Ośrodka Góra Parkowa, w zależności od aktualnej sytuacji epidemiologicznej. W szczególności takie działania mogą wynikać z aktualnie obowiązujących przepisów, decyzji administracyjnych nałożonych na PKL S.A. lub innych źródeł prawa, do których stosowania PKL S.A. jest zobowiązany, jak również z innych zaleceń lub z własnej inicjatywy PKL S.A. O wszystkich środkach, stosowanych przez PKL S.A., Konsument zostanie poinformowany przed skorzystaniem z usługi. Niestosowanie się do zasad przez Konsumenta stanowi podstawę do odmowy realizacji zakupionej usługi w całości lub w części.
12. Konsumenci uprawnieni są do przewożenia KLT Góra Parkowa zwierząt – za wyjątkiem zwierząt niebezpiecznych i/lub jadowitych – na poniższych zasadach:
a) przewożenie zwierząt wymaga zakupu dodatkowego biletu,
b) każde zwierzę musi być przewożone pod nadzorem i być odpowiednio zabezpieczone, aby nie zagrażać innym pasażerom, w szczególności mieć założony kaganiec oraz smycz lub być umieszczony na czas jego przewozu w odpowiednich transporterach;
c) przewóz zwierzęcia musi odbywać się pod stałym nadzorem podróżnego;
d) Konsument przyjmuje do wiadomości, że ponosi pełną odpowiedzialność
za szkody wyrządzone przez zwierzę;
e) zwierzę nie może zakłócać spokoju ani zachowywać się agresywnie;
f) przewóz zwierząt może zostać uzależniony od zgody współpodróżnych, np. z powodu hałasu, zapachu itp.;
g) psy asystujące osobom niepełnosprawnym w rozumieniu art. 2 pkt 11 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 44 z późn. zm.), powinny być wyposażone w uprząż, przy czym nie muszą mieć założonego kagańca oraz nie muszą być prowadzone na smyczy.
§ 2
Bilety oraz opłaty za ich zakup
1. PKL S.A. oferuje zakup biletów na Usługi w formie online (na odległość) poprzez stronę internetową https://www.sklep.pkl.pl/ oraz stacjonarnie w kasach automatycznych (Biletomatach) i w kasach Ośrodka Góra Parkowa, a także za pośrednictwem partnerów biznesowych, działających w imieniu i na rzecz PKL S.A., na podstawie odrębnych umów. Ceny biletów oraz ich dostępność w zależności od kanału sprzedaży – online, stacjonarnie oraz punktu sprzedaży w Ośrodku, mogą się różnić.
2. PKL S.A. umożliwia Konsumentom zakup biletów jednorazowych na dany termin oraz czasowych (w tym Karnetów czasowych i biletów miesięcznych).
3. Bilet zakupiony w kasach stacjonarnych Ośrodka Góra Parkowa może zostać wykorzystany wyłącznie w dniu zakupu – kasy stacjonarne nie prowadzą przedsprzedaży biletów (sprzedaży na inne dni).
4. Bilet na przejazd koleją linowo – terenową Góra Parkowa (niezależnie od zakupionej relacji: (w jedną stronę, w dwie strony) uprawnia także do wstępu na Polanę Muzyki i Światła wyłącznie w dniu, na który został zakupiony i w godzinach otwarcia atrakcji.
5. Sprzedaż biletów na Usługę obejmującą dostęp do innych aniżeli wymieniona w ust. 4 atrakcji, znajdujących się w obrębie Ośrodka Góra Parkowa, prowadzona jest w kasach Ośrodka Góra Parkowa w formie stacjonarnej. Bilet jest ważny wyłącznie w dniu zakupu, w godzinach otwarcia wybranej atrakcji.
6. PKL S.A. zastrzega, że w przypadku znacznego zainteresowania daną usługą, może wprowadzić ograniczenie liczby oraz rodzaju biletów, które dany Konsument może zakupić na określony termin.
7. PKL S.A. zastrzega, że w przypadku wprowadzenia zagrożenia epidemicznego, może ograniczać liczbę dostępnych biletów oferowanych dla Konsumenta do rezerwacji i zakupu na określony termin, celem zapewnienia bezpieczeństwa sanitarnego.
8. Informacje o dostępnych biletach można uzyskać w kasach Ośrodka Góra Parkowa, w Biurach Obsługi Klienta PKL S.A., kasach automatycznych (biletomatach) oraz na stronie internetowej http://www.pkl.pl.
9. PKL S.A. prowadzi także sprzedaż biletów dla grup zorganizowanych Konsumentów (liczących co najmniej 10 osób), na podstawie pisemnego zamówienia, dostępnego na stronie www.pkl.pl, w zakładce „Grupy”, dla wybranego ośrodka. PKL S.A. potwierdza zamówienie, podając warunki zapłaty i przekazania biletów. Płatność za sprzedaż usług dla zorganizowanych grup Konsumentów powinna być dokonana najpóźniej na 5 (pięć) dni roboczych przed terminem rezerwacji danej usługi, podanym w treści zamówienia. W razie braku dokonania płatności w zakreślonym terminie, rozumianej jako uznanie na rachunku bankowym PKL S.A., PKL S.A. zastrzega sobie prawo do anulowania zamówienia.
10. PKL S.A. może prowadzić akcje promocyjne dotyczące rezerwacji i sprzedaży wybranych biletów i/lub pakietów. Akcje promocyjne mogą zawierać modyfikacje zasad rezerwacji, zakupu i/lub zwrotu biletów, ustalone w niniejszym Regulaminie.
11. PKL S.A. zastrzega sobie prawo do odmowy sprzedaży biletów oraz innych usług osobom, które w sposób widoczny znajdują się w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem substancji odurzających, w szczególności w sytuacji, w której mogą stanowić niebezpieczeństwo dla innych osób, korzystających z infrastruktury i/lub atrakcji Ośrodka Góra Parkowa.
12. W przypadku organizacji eventów / wydarzeń specjalnych / imprez zorganizowanych itp. na Ośrodkach Grupy PKL S.A.. PKL S.A. ma prawo do udostępnienia do sprzedaży biletów / SKIpassów specjalnych. Zakup takiego uprawnienia jest jedynym dokumentem potwierdzającym udział w danym wydarzeniu, cena zakupu zgodna z cennikiem biletów / SKIpassów specjalnych dostępnych w Cenniku. Standardowe bilety / SKIpassy dostępne w stałej ofercie Ośrodka nie obejmują uczestnictwa w wydarzeniu. Konsument zobowiązany jest dokupić odpowiednie uprawnienie specjalne, aby wziąć udział w wydarzeniu.
Zasady odpowiedzialności Konsumenta
13. PKL S.A. zastrzega sobie prawo do zablokowania biletu skutkującym uniemożliwieniem skorzystanie z niego, w przypadku, gdy Konsument używa go w niezgodny z zapisami Regulaminu, w szczególności:
a) udostępnia w jakikolwiek sposób swój bilet innym osobom,
b) korzysta z biletu w cenie ulgowej, nie mając prawa do ulgi (stawek preferencyjnych).
14. Pracownik obsługi PKL S.A. może odmówić wstępu albo nakazać opuszczenie terenu Ośrodka Góra Parkowa osobie, której zachowanie wyraźnie wskazuje, że znajduje się ona w stanie nietrzeźwości i/lub pod wpływem środka odurzającego, a także awanturującej się i/lub posługującej się wulgaryzmami, bądź naruszającej zapisy Regulaminu i nie stosującej się do poleceń obsługi PKL S.A. W takim przypadku Konsument nie ma prawa do zwrotu należności za zakupiony bilet.
15. Pracownicy obsługi są upoważnieni do weryfikacji, czy Konsument przestrzega zasad korzystania z biletów.
16. W razie stwierdzenia przez Pracownika obsługi PKL S.A. braku biletu uprawniającego do korzystania z usługi, Pracownik obsługi PKL. S.A. odpowiedzialny za działanie kas (kasjer), pobiera od Konsumenta należność za przewóz KLT Góra Parkowa, lub korzystanie z innej atrakcji na terenie Ośrodka Góra Parkowa według aktualnego Cennika, powiększoną o opłatę dodatkową lub wystawia wezwanie do zapłaty.
17. W razie stwierdzenia braku ważnego dokumentu poświadczającego uprawnienie Konsumenta do bezpłatnego albo ulgowego korzystania z usług i atrakcji, Pracownik obsługi PKL S.A. pobiera właściwą należność za usługę i opłatę dodatkową, do zapłaty w kasie Ośrodka.
18. PKL S.A. jest uprawniony do odmowy świadczenia usługi w przypadku braku biletu oraz braku posiadania uprawnienia do korzystania z ulgi.
Kaucja
19. Karta zwrotna PKLPass jest własnością PKL S.A., a Konsument jest jej posiadaczem na czas korzystania z usługi po zakupie przez niego SKIpassu, SKIpassu KW, SKIpassu sezonowego, Tourpassu, biletów lub karnetów rowerowych czy kart sportowych, z którym wiąże się uiszczenie kaucji, w wysokości 10 zł (słownie: dziesięć złotych 00/100).
20. Zwrot kaucji Konsument może otrzymać wyłącznie po zwrocie karty PKLpass w kasach Ośrodków PKL S.A., Biurze Obsługi Klienta lub tzw. zwrotomatach. Aktualny wykaz Biur Obsługi Klienta i Ośrodków PKL S.A. wraz z adresami i godzinami otwarcia dla Konsumentów dostępne są na stronie www.pkl.pl.
21. Podstawą do zwrotu kaucji jest oddanie karty, która nie posiada pęknięć, odgięć lub innych widocznych uszkodzeń mechanicznych oraz dotrzymanie terminu zwrotu, w przeciwnym przypadku konsument nie otrzyma zwrotu kaucji. Terminy obowiązujące do zwrotu przez Konsumenta kart to:
i) jeżeli zakupiono SKIpass – do 15 maja każdego roku w sezonie,
ii) jeżeli zakupiono karnet rowerowy – do 31 października każdego roku w sezonie.
Lokalizacja zwrotomatów:
· Kasprowy Wierch – dolna stacja, ul. Kuźnice 14, 34-500 Zakopane,
· Palenica – dolna stacja, ul. Główna 7, 34-460 Szczawnica,
· Góra Żar – dolna stacja, ul. Górska 21, 34-312 Międzybrodzie Żywieckie,
· Jaworzyna Krynicka – dolna stacja, ul. Czarny Potok 75, 33-380 Krynica-Zdrój.
22. Kaucja nie podlega zwrotowi w przypadku widocznego uszkodzenia przez Konsumenta karty, takiego jak powstanie pęknięć, odgięć lub innego naruszenia struktury, które czyni kartę nieprzydatną do dalszego użytku.
Faktura
23. Konsument, który chce otrzymać fakturę za zakupiony bilet, powinien to zgłosić Pracownikowi obsługi PKL S.A. (kasjerowi) przed dokonaniem zakupu.
24. PKL S.A. zastrzega, że faktura nie może być wystawiona później niż do 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym Konsument dokonał zakupu towaru lub usługi. W takim przypadku Konsument nie otrzymuje oryginału paragonu, który jest dołączany do kopii faktury pozostającej u sprzedawcy. Jeśli Konsument otrzyma paragon fiskalny wcześniejszej sprzedaży w kasie Ośrodka PKL S.A. lub dowód zakupu w biletomacie (kasie automatycznej), może ubiegać się o wystawienie faktury w ciągu 3 miesięcy, licząc od końca miesiąca, w którym dostarczono towar lub wykonano usługę, bądź PKL S.A. otrzymał całość lub część zapłaty. W takiej sytuacji Konsument powinien jednak najpierw zwrócić oryginał paragonu/potwierdzenie płatności z biletomatu.
25. PKL S.A. zastrzega, że wystawienie faktury dla Konsumenta, będącego podatnikiem podatku VAT lub podatku od wartości dodanej, będzie możliwe wyłącznie, jeżeli Konsument przed dokonaniem zakupu usługi PKL S.A., potwierdzonego paragonem fiskalnym, poda w kasie lub w Biurze Obsługi Klienta swój Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP), za pomocą którego Konsument jest zidentyfikowany na potrzeby podatku lub podatku od wartości dodanej.
26. Paragon fiskalny, zawierający NIP nabywcy, wystawiony do kwoty brutto 450,00 zł (czterysta pięćdziesiąt złotych 00/100), stanowi fakturę uproszczoną i stanowi jedyny dokument sprzedaży do tej transakcji.
Formy płatności
27. Konsument może dokonywać płatności za bilety oraz inne produkty i/lub usługi gotówką lub kartą płatniczą, której akceptantem jest PKL S.A., w kasach Ośrodka oraz Biurach Obsługi Klienta.
28. W przypadku grup zorganizowanych Konsumentów, PKL S.A. dopuszcza także możliwość dokonywania płatności poprzez przelew bankowy na dane udostępnione w treści zamówienia na bilety.
Kolejność obsługi
29. Obsługa Konsumentów następuje za kolejnością zgłoszenia się, rozumianego jako rozpoczęcie oczekiwania na rozpoczęcie świadczenia przez PKL S.A. Usługi.
30. PKL S.A. zastrzega sobie prawo do obsługi Konsumentów według ustalonej przez siebie kolejności.
31. Poza kolejnością obsługiwani są:
a) pracownicy obsługi kolei i wyciągów PKL S.A.;
b) ratownicy medyczni, narciarscy, ratownicy GOPR, wykonujący czynności służbowe lub biorący udział w akcji ratowniczej;
c) funkcjonariusze Policji, Straży Granicznej, Żandarmerii Wojskowej, jednostek ochotniczych lub państwowych straży pożarnych, straży miejskiej, wykonujący czynności służbowe;
d) osoby niepełnosprawne ze znacznym stopniem niepełnosprawności w myśl art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (dawna I gr inwalidzka);
e) opiekun wymienionych w lit. d osób niepełnosprawnych;
f) osoby niepełnosprawne, posiadające miejsce zamieszkania za granicą - na podstawie europejskiej karty osoby z niepełnosprawnością;
g) grupy zorganizowane obsługiwane wyłącznie przez Dział PKL Tours.
§ 3
Uprawnienia do zakupu ulgowych biletów
1. PKL S.A. oferuje wybranym grupom Konsumentów możliwość zakupu biletów w obniżonej cenie (zniżka).
2. Bilety ze zniżką przy zakupie mogą otrzymać:
a) dzieci w wieku od 4 do 15 lat (rocznikowo) – na podstawie dokumentu potwierdzającego wiek (np. książeczka zdrowia, ważna legitymacja szkolna, paszport, dowód osobisty dziecka);
b) młodzież w wieku 15–26 lat – na podstawie dokumentu potwierdzającego wiek, takiego jak ważne (aktualne): legitymacja szkolna, legitymacja studencka, legitymacja doktoranta (poświadczona na kolejny okres przez uczelnię wyższą), legitymacja ISIC lub Euro 26 (dla zagranicznej młodzieży szkolnej i studentów do 26 roku życia)
c) osoby, które skończyły 65 lat (rocznikowo) – na podstawie ważnego dokumentu tożsamości ze zdjęciem;
d) przewodnicy, piloci lub opiekunowie grup szkolnych, w przypadku gdy grupa liczy, min. 10 osób. Prawo do ulgi dla opiekunów szkolnych przysługuje 1 opiekunowi grupy szkolnej na 10 podopiecznych posiadających bilet, natomiast dla przewodników / pilotów - jednemu na całą grupę posiadających bilet;
e) osoby niepełnosprawne ze znacznym stopniem niepełnosprawności w myśl art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (dawniej inwalidzi I grupy) - na podstawie legitymacji osoby niepełnosprawnej lub ważnego orzeczenia o niepełnosprawności oraz niepełnosprawne dzieci na podstawie ważnego orzeczenia o niepełnosprawności;
f) osoby niewidome poruszające się z przewodnikiem lub psem przewodnikiem osób niepełnosprawnych - na podstawie ważnej legitymacji osoby niepełnosprawnej lub ważnego orzeczenia o niepełnosprawności, w których jako przyczynę niepełnosprawności podano w postaci oznaczenia (kodu ICD- 0) „04-0”, „O”, „o” albo „h”;
g) opiekun wyżej wymienionej osoby niepełnosprawnej z podpunktów e) i f) – na podstawie oświadczenia osoby niepełnosprawnej i opiekuna;
h) zagraniczne osoby niepełnosprawne - na podstawie europejskiej karty osoby z niepełnosprawnością.
3. Darmowe przejazdy przysługują dzieciom do ukończenia 4 roku życia (rocznikowo) na podstawie biletu opiekuna – opiekun dziecka zobowiązany jest przedstawić dokument potwierdzający wiek dziecka (np. książeczka zdrowia, paszport, dowód osobisty dziecka - nie dotyczy grup zorganizowanych).
4. W razie wątpliwości co do przysługiwania Konsumentowi zniżki i dokonania kontroli dokumentu tożsamości przez Pracownika Obsługi PKL S.A., odmowa okazania stosownego dokumentu może wiązać się z odmową przyznania prawa do zniżki.
§ 4
Odstąpienie od umowy (rezygnacja z woli Konsumenta)
1. Konsument może zrezygnować z zakupu, czyli odstąpić od umowy sprzedaży biletu, którą zawarł z PKL S.A. wyłącznie gdy zakup Usługi został dokonany z wyprzedzeniem , na zasadach opisanych poniżej.
2. Jeśli Konsument zrezygnuje z Usługi (czyli odstąpi od umowy) do godziny 23.59 dnia poprzedzającego termin realizacji Usługi wskazany na bilecie (z zastrzeżeniem, iż odstąpienie poprzez zwrot biletu stacjonarnie w kasach Ośrodka Góra Parkowa oraz w Biurze Obsługi Klienta odbywa się wyłącznie w godzinach pracy tych punktów), PKL S.A. dokona zwrotu na rzecz Konsumenta 100% ceny kupionego biletu.
3. Aby odstąpić od umowy zakupu dokonanego w kasie lub kasie automatycznej (biletomacie) dla skuteczności odstąpienia od umowy, Konsument powinien postępować zgodnie z poniższymi zasadami:
a) zgłosić się do kasy Ośrodka Góra Parkowa w godzinach dostępności dla klientów:
· posiadać zwracane bilety wraz z paragonem fiskalnym lub bilety wraz z potwierdzeniem płatności z kasy automatycznej (biletomatu),
· wypełnić i podpisać protokół odstąpienia lub paragon korektę zakupionych biletów,
b) drogą e-mailową:
· wysłać e-mail wraz z skanem biletów i potwierdzeniem płatności na adres e-mail: bok@pkl.pl.
4. Zwrotu pieniędzy dokonuje się tylko na podstawie biletów wraz z dotyczącym ich paragonem fiskalnym lub fakturą.
5. Zasady odstąpienia od zakupu biletów na przejazd KLT Góra Parkowa, kupionych przez Internet, zostały przedstawione w regulaminie Internetowej rezerwacji i sprzedaży, który jest dostępny na stronie www.pkl.pl.
6. Gdy Konsument odstąpi od umowy, PKL S.A. uznaje ją za niezawartą.
7. Odstąpienie od umowy nie jest możliwe w przypadku Usługi obejmującej bilety na inne atrakcje i/lub urządzenia, aniżeli przejazd KLT Góra Parkowa.
§ 5
Zasady zwrotu należności za bilety
1. PKL S.A. dokonuje zwrotu Konsumentowi całości lub części należności za zakupiony bilet, uprawniający do skorzystania z Usług wyłącznie w wypadkach enumeratywnie wskazanych w niniejszym paragrafie, za wyjątkiem karnetów czasowych.
2. W przypadku niekursowania lub wstrzymania kursowania KLT Góra Parkowa oraz innych atrakcji i/lub urządzeń powyżej jednej godziny (60 minut), PKL S.A. zwraca Konsumentom należności za niewykorzystane z tego powodu bilety w kwocie stosunkowej do stopnia (części) niewykorzystanego biletu.
3. W przypadku biletu łączonego - wyjazdu KLT Góra Parkowa zakupionego na dany dzień wraz z usługą dodatkową, w przypadku nieskorzystania z przejazdu KLT Góra Parkowa z uwagi na okoliczności, o których mowa w ust. 2, PKL S.A. zwraca Konsumentowi odpowiednią część należności za niewykorzystany przejazd KLT Góra Parkowa, zgodnie z zawartą umową pomiędzy podmiotami współpracującymi oraz regulaminem poszczególnych biletów łączonych.
4. Duża liczba osób, które korzystają z danego Ośrodka, złe warunki atmosferyczne
nie są dla PKL S.A. podstawą do zwrotu.
5. Konsument ma prawo do ubiegania się o zwrot ceny biletów zgodnie z ust. 2 i 3 w terminie do 30 dni od dnia, w którym Usługa miała być wykonana.
6. Konsument powinien przekazać PKL S.A. paragon lub fakturę i ewentualnie bilet, które chce zwrócić. Może to zrobić na trzy sposoby:
a) oddać oryginały wskazanych dokumentów osobiście w kasie Ośrodka Góra Parkowa;
b) wysłać skany tych dokumentów na adres reklamacje@pkl.pl;
c) wysłać oryginały wskazanych dokumentów pocztą lub przesyłką kurierską na adres podany w § 1 ust. 1 niniejszego Regulaminu.
7. Zasady zwrotu biletów zakupionych w sklepie internetowym zawarte są w Regulaminie internetowej rezerwacji i sprzedaży, który jest dostępny na stronie www.pkl.pl.
8. W razie uznania zasadności dokonania zwrotu, PKL S.A. przekaże Konsumentowi do podpisania fakturę lub paragon korygujący, w której Konsument akceptuje warunki rezygnacji z usługi bądź jej części.
9. W momencie otrzymania przez PKL S.A. oryginału lub skanu podpisanego protokołu reklamacji / zwrotu, paragonu korygującego lub faktury korygującej następuje ostateczna akceptacja wartości usług. PKL S.A. za płatność w razie wcześniejszej płatności za bilety przez Konsumenta gotówką lub kartą, dokonuje zwrotu należności bezpośrednio w kasie Ośrodka lub Biurze Obsługi Klienta, niezwłocznie po uznaniu zwrotu za zasadny.
10. Karnety czasowe nie podlegają zwrotowi.
§ 6
Reklamacje
1. Konsument ma prawo złożyć reklamację, jeśli w jego ocenie PKL S.A. nie wykonała usługi lub wykonała ją nienależycie. Reklamację można złożyć w terminie do 2 miesięcy, licząc od dnia zakończenia świadczenia usługi na rzecz Konsumenta przez PKL S.A. w Ośrodku Góra Parkowa.
2. Reklamację można złożyć na jeden z dwóch poniższych sposobów:
a) e-mailem na adres reklamacje@pkl.pl,
b) pisemnie na adres podany w § 1 ust. 1.
3. W reklamacji Konsument powinien podać swoje imię i nazwisko, e-mail lub adres kontaktowy, numer telefonu do kontaktu, numer biletów / zamówienia oraz opisać przyczynę reklamacji (zgodnie z oświadczeniem).
4. Reklamacja dotycząca działania serwisu płatności elektronicznych musi obligatoryjnie, obok danych ujętych w ust. 3, zawierać adres e-mail Konsumenta użyty przy dokonywaniu płatności.
5. Zasady reklamacji biletów zakupionych w sklepie online znajdują się w Regulaminie Internetowej rezerwacji i sprzedaży, dostępnym na stronie www.pkl.pl.
6. PKL S.A. rozpatruje reklamacje w ciągu 14 dni od daty ich otrzymania.
7. PKL S.A. o sposobie rozpatrzenia reklamacji zawiadamia Konsumenta pisemnie lub e-mailowo, zależnie od sposobu złożenia reklamacji przez Konsumenta wskazanego w ust. 2 powyżej. Konsument w pisemnej reklamacji może zastrzec, że wyraża zgodę na udzielenie odpowiedzi na reklamację poprzez pocztę elektroniczną, wskazując jednocześnie adres e-mail, na który odpowiedź ma zostać udzielona.
8. Jeśli PKL S.A. nie powiadomi Konsumenta o wyniku postępowania reklamacyjnego w ciągu 14 dni od daty jej otrzymania, oznacza to, że została ona uznana za zasadną.
9. W przypadku, gdy klient, będący konsumentem w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1061 z późn. zm.), nie jest usatysfakcjonowany sposobem załatwienia reklamacji albo uważa, że PKL S.A. jako sprzedający naruszył jego prawa, klient ma prawo skorzystać z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, poprzez skorzystanie z postępowania prowadzonego na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 1796) i ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz.U.2016.1823), np. przy udziale Małopolskiego Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej w Krakowie, ul. Ujastek 7, 31-752 Kraków (www.krakow.wiih.gov.pl).
§ 7
Dane osobowe Konsumentów
1. PKL S.A. zapewnia Konsumentom pełne poszanowanie ich prywatności oraz ochronę ich danych osobowych.
2. Administratorem danych osobowych osób korzystających z Ośrodka Góra Parkowa, w tym Konsumentów (Pasażerów) są Polskie Koleje Linowe S.A. z siedzibą w Zakopanem (34-500) przy ul. Bachledy 7D, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000429345, o kapitale zakładowym wynoszącym 172 700 000 zł, wpłaconym w całości, NIP 736-17-16-338, REGON 122633430. Informacja na temat przetwarzania danych Konsumentów stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu.
3. PKL S.A. informuje szczegółowo o sposobie przetwarzania danych osobowych osób przebywających na terenie i korzystających z usług w Ośrodku Góra Parkowa, w ramach klauzul informacyjnych dostępnych w miejscu zbierania danych osobowych na terenie Ośrodka Góra Parkowa.
§ 8
Ogólne zasady korzystania z Ośrodka Góra Parkowa
1. Warunkiem korzystania z ośrodka Góra Parkowa jest znajomość i przestrzeganie niniejszego Regulaminu oraz posiadanie ważnego biletu.
2. Na terenie Ośrodka Góra Parkowa umieszczone są tabliczki piktogramowe i informacyjne. Wszystkie osoby przebywające na terenie Ośrodka Góra Parkowa zobowiązane są do bezwzględnego przestrzegania zawartych na nich komunikatów i informacji.
3. Konsumenci przebywający na terenie Ośrodka Góra Parkowa zobowiązani są do zachowania należytej staranności w celu ochrony życia i zdrowia własnego oraz innych osób, a w szczególności:
a) zapoznania się z zasadami korzystania z danego terenu, obiektu lub urządzenia
i ich przestrzegania;
b) zapoznania się u przyjęcia do wiadomości zasad zapisanych w regulaminach wybranej atrakcji i urządzeń na terenie Ośrodka Góra Parkowa przed skorzystaniem z nich;
c) stosowania się do znaków nakazu i zakazu umieszczanych przez PKL S.A.;
d) zapoznania się oraz dostosowania swoich planów aktywności do umiejętności; aktualnych warunków atmosferycznych dla danego obszaru;
e) użytkowania sprzętu odpowiedniego do rodzaju podejmowanej aktywności, sprawnego technicznie i zgodnie z jego przeznaczeniem i zasadami użycia;
f) powstrzymania się od działań, które mogą zakłócać działalność Ośrodka Góra Parkowa lub wpływać na bezpieczeństwo i komfort innych osób, przebywających na terenie Ośrodka;
g) przestrzegania zakazu wprowadzania się w stan nietrzeźwości lub zażywania substancji psychoaktywnych lub korzystania z infrastruktury, atrakcji i urządzeń w obrębie Ośrodka Góra Parkowa w takim stanie;
h) bezzwłocznego informowania pracowników PKL S.A. o zaistniałym wypadku lub zaginięciu osoby oraz o innych zdarzeniach nadzwyczajnych mogących mieć wpływ na bezpieczeństwo osób.
4. Na terenie Ośrodka Góra Parkowa Konsument musi stosować się do poleceń obsługi kolei, dyżurnych ruchu, pracowników PKL S.A., pracowników ochrony, policjantów, strażników miejskich oraz strażaków, którzy wykonują obowiązki służbowe.
5. PKL S.A. ma prawo wprowadzić czasowy zakaz wywożenia Konsumentów KLT Góra Parkowa jeżeli uzna, że warunki atmosferyczne panujące na terenie Ośrodka Góra Parkowa są niebezpieczne.
6. Zakazuje się przebywania na terenie Ośrodka Góra Parkowa, kiedy jest zamknięty lub są prowadzone prace serwisowe maszyn, albowiem może to powodować poważne zagrożenie bezpieczeństwa takiej osoby. PKL S.A. nie ponosi odpowiedzialności za szkody, które zostaną spowodowane w trakcie zamknięcia Ośrodka Góra Parkowa oraz za inne szkody, które spowoduje Konsument. Przebywanie przez Konsumenta na terenie Ośrodka Góra Parkowa w czasie jego zamknięcia stanowi naruszenie postanowień niniejszego Regulaminu.
§ 9
Regulaminy dla pasażerów
Wprowadza się następujące Regulaminy korzystania przez pasażerów z poszczególnych atrakcji i urządzeń, znajdujących się w obrębie Ośrodka Góra Parkowa:
Regulamin Korzystania z Kolei Linowej Terenowej
Właścicielem oraz zarządcą Kolei Linowo -Terenowej Góra Parkowa są Polskie Koleje Linowe z siedzibą w Zakopanem (34-500) przy ul. Bachledy 7D, wpisaną do Rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sadowego, pod nr KRS: 0000429345, NIP: 7361716338, REGON: 122633430.
Dbając o zapewnienie najwyższego bezpieczeństwa osób przebywających w obrębie KLT Góra Parkowa, uprzejmie prosimy o zapoznanie się z treścią Regulaminu oraz zastosowanie do obowiązujących wytycznych:
1. Osoby korzystające z usług KLT Góra Parkowa oraz osoby przebywające na obszarze działalności tej kolei powinny zachować należytą ostrożność i postępować w sposób niezagrażający bezpieczeństwu ruchu oraz zdrowiu i życiu.
2. Wstęp na perony dozwolony jest za zgodą obsługi, tylko osobom oczekującym na przejazd i posiadającym ważny bilet uprawniający do przejazdu koleją.
3. Zajmowanie miejsca w wagonie oraz opuszczanie wagonu odbywa się wyłącznie
w miejscach do tego przeznaczonych.
4. W przypadku zatrzymania kolei należy spokojnie oczekiwać na wznowienie ruchu lub na odpowiednie polecenia obsługi.
5. Instrukcja ewakuacji dostępna jest do wglądu u Kierownika jednostki organizacyjnej PKL S.A. lub mechanika kolei linowej.
6. W przypadkach zdarzeń uniemożliwiających eksploatację kolei może zaistnieć konieczność samodzielnego dojścia pieszo do dolnej lub górnej stacji kolei – stosownie do wskazówek obsługi.
7. Kolej przewozi osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich. Liczba takich osób podróżujących równocześnie w wagonie uzależniona jest od możliwości zapewnienia bezpieczeństwa ich transportu i możliwości ewakuacji.
8. Wjazd wózkami inwalidzkimi oraz wózkami dziecięcymi na peron oraz do wagonu odbywa się odpowiednimi przejściami zgodnie z zamieszczonymi przy nich piktogramami.
9. Przewóz większego bagażu podręcznego lub sprzętu turystycznego odbywa się za dodatkową opłatą zgodną z cennikiem.
10. Z uwagi na fakt, iż w obrębie górnej stacji KLT Góra Parkowa mogą występować trudne warunki atmosferyczne (niższa temperatura, śnieg, oblodzenie, silny wiatr itp.), odmienne od panujących w rejonie stacji dolnej, każda osoba korzystająca z KLT Góra Parkowa powinna posiadać odpowiednie obuwie oraz odzież, dostosowane do warunków atmosferycznych.
11. W razie trudnych warunków atmosferycznych, panujących w obrębie górnej stacji KLT Góra Parkowa, PKL S.A. w razie posiadania przez Konsumenta nieodpowiedniego lub zbyt skąpego w stosunku do warunków stroju, może uzależnić świadczenie Usług od pozyskania przez Konsumenta stroju chroniącego przed panującymi warunkami atmosferycznymi.
12. W sezonie zimowym Konsument zobligowany jest przestrzegać regulaminu korzystania z przenośnika taśmowego.
13. Odstąpienie od umowy (zwrot biletu na przejazd KLT Góra Parkowa) jest możliwy do godziny 23.59 dnia poprzedzającego termin realizacji Usługi wskazany na bilecie, za jednoczesnym zwrotem biletu oraz dowodu jego zakupu na zasadach określonych w Regulaminie Korzystania przez Konsumentów z Ośrodka Góra Parkowa.
14. PKL S.A. dokonuje zwrotu należności za bilet w całości lub części w razie niekursowania lub wstrzymania kursowania KLT Góra Parkowa i/lub innych atrakcji i/lub urządzeń powyżej jednej godziny, w całości lub w kwocie stosunkowej do stopnia (części) niewykorzystanego biletu.
Zabrania się:
· wstępu na obszar kolejowy w miejscach do tego nie wyznaczonych,
· przebywania na obszarze kolejowym (w tym w wagonie) w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem środków odurzających,
· palenia tytoniu na terenie (poczekalni, peronów i wagonów),
· dotykania, nieuprawnionej obsługi i manipulowania urządzeniami kolei linowej terenowej,
· zbliżania się do oznakowanej krawędzi peronu w czasie wjazdu i/lub zjazdu oraz zatrzymania i/lub ruszania wagonu,
· wyrzucania jakichkolwiek przedmiotów w trakcie jazdy koleją,
· umieszczania ogłoszeń, reklam i napisów bez zezwolenia PKL S.A.,
· prowadzenia działalności zarobkowej i/lub gospodarczej o jakimkolwiek charakterze na terenie należącym do PKL S.A.,
· odsprzedaży z zyskiem biletów zakupionych na przejazdy koleją,
· odstępowania miejsca w kolejce osób oczekujących na zakup biletu na przejazd koleją,
· wprowadzania psów bez kagańca i bez smyczy oraz innych zwierząt, jeżeli nie są one odpowiednio zabezpieczone przed wyrządzeniem szkody (np. umieszczone w dedykowanych transporterach itp.),
· wnoszenia i spożywania artykułów żywnościowych mogących zabrudzić odzież innych pasażerów lub zanieczyścić wnętrze wagonu.
W przypadku niejasności obsługa udziela pełnych informacji.
Nieprzestrzeganie powyższych zasad może stanowić przyczynę odmowy przewozu koleją. Obowiązują one przy przewozie osób oraz bagażu i rzeczy, a także dotyczą zachowania
na obszarze kolei. Stanowią integralną część umowy sprzedażowej, każdy Konsument - pasażer kupując bilet zobowiązuje się do akceptacji powyższych warunków.
Obiekt jest monitorowany urządzeniami rejestrującymi.
Regulamin korzystania z zjeżdżalni Rajskie Ślizgawki w Ośrodku Góra Parkowa
Właścicielem oraz zarządcą Zjeżdżalni Rajskie Ślizgawki są Polskie Koleje Linowe z siedzibą w Zakopanem (34-500) przy ul. Bachledy 7D, wpisaną do Rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sadowego, pod nr KRS: 0000429345, NIP: 7361716338, REGON: 122633430.
Dbając o zapewnienie najwyższego bezpieczeństwa osób korzystających ze Zjeżdżalni Rajskie Ślizgawki, uprzejmie prosimy o zapoznanie się z treścią Regulaminu oraz zastosowanie do obowiązujących wytycznych:
1. należy bezwzględnie stosować się do poleceń i wskazówek obsługi,
2. z maty ślizgowej może korzystać tylko jedna osoba w wieku powyżej 6 lat,
3. dzieci poniżej 6 lat mogą korzystać z maty ślizgowej tylko i wyłącznie pod opieką osoby pełnoletniej, zdolnej do udzielenia ewentualnej pomocy, przy czym dziecko siada w macie ślizgowej z przodu,
4. zjeżdżalnia nie jest przystosowana do korzystania przez osoby niepełnosprawne,
5. przed skasowaniem biletu, należy samodzielnie pobrać ze stojaka matę przeznaczoną do wykonania ślizgu,
6. ślizganie na zjeżdżalni dopuszczalne jest wyłącznie przy użyciu specjalnych mat ślizgowych - dywaników,
7. nogi należy wkładać do worka znajdującego się w macie. Podczas jazdy nogi bezwzględnie muszą znajdować się w worku,
8. pas zespolony z matą trzymany winien być dwoma rękami,
9. należy zachować bezpieczny odstęp od poprzedzającego pasażera, tak aby nie doprowadzić do sytuacji kolizyjnej,
10. po zakończeniu ślizgu należy niezwłocznie opuścić tor ślizgowy, matę należy zwrócić na miejsce pobrania,
11. Konsument nie może odstąpić od umowy (zwrócić biletu) na atrakcję, jeżeli bilet został zakupiony stacjonarnie w kasie Ośrodka Góra Parkowa,
12. PKL S.A. dokonuje zwrotu należności za bilet w całości lub części w razie niekursowania lub wstrzymania kursowania atrakcji i/lub urządzeń powyżej jednej godziny, w całości lub w kwocie stosunkowej do stopnia (części) niewykorzystanego biletu.
Zabrania się:
· korzystania ze zjeżdżalni w nieodpowiednim ubraniu (ciało powinno być w miarę możliwości osłonięte; należy unikać luźno zwisających sznurków, tasiemek oraz podobnych rzeczy),
· blokowania dostępu do zjazdu,
· ocierania powierzchni ślizgawki podeszwami butów,
· dotykania, trzymania jakichkolwiek elementów toru, podczas jazdy poza do tego celu przeznaczoną matą,
· zanieczyszczania toru ślizgowego,
· biegania po podeście,
· wychylania się przez poręcze wieży startowej,
· korzystania ze zjeżdżalni przez osoby znajdujące się pod wpływem alkoholu lub środków odurzających,
· palenia tytoniu na urządzeniach zjeżdżalni.
W przypadku niejasności obsługa udziela pełnych informacji.
Nieprzestrzeganie powyższych zasad może stanowić przyczynę odmowy przewozu koleją. Obowiązują one przy przewozie osób oraz bagażu i rzeczy, a także dotyczą zachowania
na obszarze kolei. Stanowią integralną część umowy sprzedażowej, każdy Konsument - pasażer kupując bilet zobowiązuje się do akceptacji powyższych warunków.
Obiekt jest monitorowany urządzeniami rejestrującymi.
Regulamin korzystania z przenośnika taśmowego
Właścicielem oraz zarządcą Przenośnika taśmowe w Ośrodku Góra Parkowa są Polskie Koleje Linowe z siedzibą w Zakopanem (34-500) przy ul. Bachledy 7D, wpisaną do Rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sadowego, pod nr KRS: 0000429345, NIP: 7361716338, REGON: 122633430.
Dbając o zapewnienie najwyższego bezpieczeństwa osób użytkujących Przenośnik taśmowy, uprzejmie prosimy o zapoznanie się z treścią Regulaminu oraz zastosowanie do obowiązujących wytycznych:
1. Korzystanie z przenośnika taśmowego jest możliwe tylko w obecności obsługi.
2. Korzystanie odbywa się wyłącznie pomiędzy dolną a górną stacją przenośnika taśmowego.
3. Należy stosować się do poleceń obsługi.
4. Dzieci w wieku poniżej 5 lat mogą korzystać z urządzenia tylko pod opieką osoby pełnoletniej, zdolnej do udzielenia ewentualnej pomocy.
5. Podczas przejazdu przenośnikiem taśmowym należy zachować bezpieczny odstęp między pasażerami i stać nieruchomo.
6. Narty, sanki, deski snowboardowe należy ułożyć płasko na taśmie wzdłuż toru.
7. Jeżeli w czasie jazdy nastąpi zatrzymanie przenośnika, należy spokojnie oczekiwać na ponowne uruchomienie lub zastosować się do poleceń obsługi.
8. Po dojechaniu na górną stację do strefy wysiadania należy niezwłocznie opuścić taśmę.
9. Konsument nie może odstąpić od umowy (zwrócić biletu) na atrakcję, jeżeli bilet został zakupiony stacjonarnie w kasie Ośrodka Góra Parkowa.
10. PKL S.A. dokonuje zwrotu należności za bilet w całości lub części w razie niekursowania lub wstrzymania kursowania atrakcji i/lub urządzeń powyżej jednej godziny, w całości lub w kwocie stosunkowej do stopnia (części) niewykorzystanego biletu.
Zabrania się:
· przejazdu dzieci w wieku poniżej 5 lat bez opieki osoby pełnoletniej, zdolnej do udzielenia ewentualnej pomocy,
· korzystania z przenośnika taśmowego w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem środków odurzających,
· rozpoczynania przejazdu w innym miejscu niż od dolnej stacji,
· zakończenia przejazdu w innym miejscu niż na górnej stacji,
· palenia tytoniu podczas przejazdu przenośnikiem,
· chodzenia po taśmie,
· w przypadku niejasności obsługa udziela pełnych informacji,
· nieprzestrzeganie powyższych zasad może stanowić przyczynę odmowy przewozu przenośnikiem taśmowym,
· niniejsze warunki przewozu stanowią integralną część umowy przewozowej,
· każdy pasażer kupując bilet zobowiązuje się do przestrzegania powyższych warunków,
· obiekt jest monitorowany urządzeniami rejestrującymi.
W przypadku niejasności obsługa udziela pełnych informacji.
Nieprzestrzeganie powyższych zasad może stanowić przyczynę odmowy przewozu koleją. Obowiązują one przy przewozie osób oraz bagażu i rzeczy, a także dotyczą zachowania
na obszarze kolei. Stanowią integralną część umowy sprzedażowej, każdy Konsument - pasażer kupując bilet zobowiązuje się do akceptacji powyższych warunków.
Obiekt jest monitorowany urządzeniami rejestrującymi.
Zasady korzystania ze zjeżdżalni pontonowej letniej
Właścicielem oraz zarządcą Zjeżdżalni pontonowej letniej są Polskie Koleje Linowe z siedzibą w Zakopanem (34-500) przy ul. Bachledy 7D, wpisaną do Rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sadowego, pod nr KRS: 0000429345, NIP: 7361716338, REGON: 122633430.
Dbając o zapewnienie najwyższego bezpieczeństwa osób korzystających ze Zjeżdżalni pontonowej letniej, uprzejmie prosimy o zapoznanie się z treścią Regulaminu oraz zastosowanie do obowiązujących wytycznych:
1. Osoby korzystające ze zjeżdżalni są odpowiedzialne za zachowanie niezbędnych zasad bezpieczeństwa i są zobowiązane do przestrzegania wszelkich zasad użytkowania zjeżdżalni oraz stosowania się do poleceń obsługi. Za dzieci poniżej 18 roku życia, przez cały okres korzystania ze zjeżdżalni pontonowej, odpowiedzialność ponoszą pełnoletni opiekunowie.
2. Korzystanie ze zjeżdżalni możliwe jest tylko podczas obecności obsługi. Rozpoczęcie zjazdu odbywa się przy udziale i pomocy obsługi.
3. Należy stosować się do poleceń obsługi.
4. W jednym pontonie może jechać tylko jedna osoba.
5. Ze zjeżdżalni mogą korzystać:
a. dzieci w wieku od 5 do 8 lat, które znajdują się pod opieką osoby pełnoletniej, która zapozna dziecko z niniejszymi zasadami,
b. dzieci w wieku powyżej 8 lat;
c. osoby do wagi 80 kg i do wzrostu 190 cm, którzy zapoznają się /zostaną zapoznani z niniejszymi zasadami.
6. Przy niesprzyjających warunkach, w tym i atmosferycznych, ze względów bezpieczeństwa, przejazd osób dorosłych dopuszczalny jest indywidualnie przez pracownika obsługi.
7. Zjeżdżalnia nie jest przystosowana do korzystania przez osoby niepełnosprawne.
8. Rozpoczęcie zjazdu może nastąpić po upewnieniu się, że na całej trasie nie przebywają osoby trzecie lub pontony.
9. Korzystający zajmuje miejsce w pontonie w wygodnej i bezpiecznej pozycji, pozostawiając nogi na zewnątrz pontonu.
10. Podczas jazdy należy trzymać się bocznych uchwytów pontonu.
11. Po zjechaniu korzystający powinien szybko opuścić zjeżdżalnię i strefę hamowania.
12. Podczas przejazdu przenośnikiem taśmowym należy zachować bezpieczny odstęp między pasażerami i stać nieruchomo.
13. Podczas jazdy przenośnikiem taśmowym pontony należy trzyma