Zaproszenie na najem terenu zlokalizowanego na plaży pod działalność gastronomiczną. Gubałówka
Zaproszenie Nr 1/2024 do zawarcia umowy
najmu terenu o powierzchni około 25m2 zlokalizowanego na plaży przy górnej stacji KL-T Gubałówka - część dz. ew. nr 50 obr. 13. (działalność sezonowa czerwiec 2024 – września 2024 - gastronomia )
I. WYNAJMUJĄCY
Polskie Koleje Linowe S.A.
ul. Bachledy 7D, 34-500 Zakopane
NIP:7361716338, REGON 122633430,
KRS 0000429345, Sąd rejonowy dla Krakowa - Śródmieścia, XII Wydz. Gosp.,
wysokość wpłaconego kapitału zakładowego 172 700 000 złotych.
II. OPIS PRZEDMIOTU UMOWY
Przedmiotem umowy jest wynajęcie terenu o powierzchni około 25m² w obrębie plaży przy górnej stacji KL-T Gubałówka w Zakopanem (część dz. ew. nr 50 obr. 13) przeznaczonego na prowadzenie działalności gastronomicznej typu: grill, burgery, zapiekanki, naleśniki, gofry, sorbety itp.) w okresie od czerwca 2024 do września 2024 na terenie zaznaczonym na planie stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zaproszenia. Działalność gastronomiczna możliwa jest do prowadzenia w formie food trucka (brak możliwości posadowienia na przedmiocie najmu stoiska trwale związanego z gruntem). W terminie od 19 -29 lipca 2024 możliwa gastronomia w sąsiedztwie przedmiotu najmu z powodu planowanego eventu targu minerałów.
Uwaga!
1. Umowa zostanie zawarta w formie pisemnej, na czas określony (okres od czerwca 2024r. do września 2024r.), zgodnie ze wzorem umowy, stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszego zaproszenia.
2. Kwota minimalna czynszu najmu wynosi:
a) Wariant 1 – 22% od przychodu netto
b) Wariant 2 – 25% od przychodu netto
3. Najemca w terminie do 3 dni od dnia zakończenia danego miesiąca kalendarzowego obowiązywania umowy zobowiązany jest do przekazania spółce PKL raportów sprzedaży z kasy/kas fiskalnej/ych.
4. Czynsz za najem terenu oraz opłat związanych z energią elektryczną będzie płatny miesięcznie, przelewem na konto Wynajmującego: Bank PEKAO S.A. 06 1240 2294 1111 0010 5280 9238, w terminie 14 dni od wystawienia przez Wynajmującego faktury VAT, z odsetkami ustawowymi w przypadku opóźnienia.
2
III. TRYB ZGŁASZANIA SIĘ POTENCJALNYCH KONTRAHENTÓW ZAINTERESOWANYCH ZAWARCIEM UMOWY
1. Kontrahent przesyła swoje zgłoszenie na formularzu stanowiącym załącznik nr 3.
2. Do zgłoszenia należy dołączyć:
a) kopię odpisu z rejestru przedsiębiorców albo Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
b) kopie aktualnych zaświadczeń z właściwego Urzędu Skarbowego oraz z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych potwierdzających odpowiednio, iż kontrahent nie zalega z opłaceniem podatków, opłat i składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne lub oświadczenie Kontrahenta w tym zakresie,
c) oświadczenie czy kontrahent jest płatkiem podatku VAT,
d) krótki opis w jakiej formie Kontrahent zamierza prowadzić działalność,
e) wizualizację, (zdjęcie dekoracji „ogródka”, wygląd food trucka)
3. Oryginał zgłoszenia wraz z załącznikami powinien być dostarczony w wersji papierowej w zaklejonej kopercie do siedziby PKL S.A. w Zakopanem przy ul. Bachledy 7D, (34-500 Zakopane). Na kopercie należy zamieścić właściwy dopisek: Oferta najmu: najem terenu o powierzchni ok. 25m2 na plaży przy górnej stacji KL-T Gubałówka – sezon letni czerwiec-wrzesień 2024 r. Termin dokonywania zgłoszeń upływa w dniu 22.03.2024r. o godz. 14:00. Zgłoszenia, których oryginały nie wpłyną do siedziby PKL S.A. w ww. terminie nie będą rozpatrywane.
4. Zgłoszenia nieprawidłowo wypełnione lub niekompletne mogą zostać pominięte.
IV. OCENA ZGŁOSZEŃ
1. Kryterium wyboru oferty jest:
a) wysokość oferowanego miesięcznego czynszu najmu,
b) forma prowadzonej działalności gastronomicznej.
2. Oceny zgłoszeń Wynajmujący dokona samodzielnie. Kontrahenci zostaną powiadomieni telefonicznie o wybraniu bądź nie wybraniu ich zgłoszenia.
3. PKL SA zastrzega możliwość nie dokonania wyboru oferty lub unieważnienia konkursu bez podawania przyczyn i uzasadnienia co nie rodzi po stronie Kontrahenta żadnych roszczeń.
V. TRYB I TERMIN ZAWARCIA UMOWY
1. Umowa z wybranym kontrahentem zostanie zawarta w trybie art. 72 Kodeksu cywilnego, gdy strony dojdą do porozumienia, co do wszystkich jej postanowień, które będą przedmiotem negocjacji. Przedmiotem negocjacji będą jedynie nieuzupełnione fragmenty wzoru umowy.
2. Kontrahent i PKL S.A. będą prowadzili negocjacje z poszanowaniem dobrych obyczajów. W szczególności kontrahent nie może zmienić na niekorzyść PKL S.A. proponowanych w swoim zgłoszeniu warunków, postępować niezgodnie z postanowieniami dotyczącymi sposobu zawarcia umowy, przedłużać negocjacji.
3
VI. DODATKOWE INFORMACJE
1. Wynajmujący zastrzega sobie prawo do:
a) zmiany warunków dokonywania zgłoszeń,
b) nie zawarcia umowy z żadnym z kontrahentów, w tym również z kontrahentem wybranym do prowadzenia negocjacji.
2. Wynajmujący nie zapewnia odbioru śmieci oraz zastrzega że Najemca zobowiązany jest do utrzymania czystości i porządku na przedmiocie najmu i w jego sąsiedztwie a także zapewnienia właściwej ilości koszy na śmieci dla prowadzonej działalności gastronomicznej.
3. Wynajmujący zapewnia o możliwości podłączenia do energii elektrycznej, której wysokość ustalona jest wg wskazań podlicznika i według obowiązujących Wynajmującego stawek za dystrybucję i sprzedaż energii elektrycznej.
4. Wynajmujący zapewnia na przedmiocie najmu dostęp do wody bez możliwości odprowadzenia ścieków.
VII. ZAŁĄCZNIKI
Załącznik nr 1 – Lokalizacja terenu najmu
Załącznik nr 2 – Wzór umowy najmu terenu
Załącznik nr 3 – Formularz zgłoszenia

