PKL Regulamin korzystania ze skipassu sezonowego 2025/2026

REGULAMIN

Sprzedaży i korzystania przez Konsumentów z SKIpassu sezonowego

 w Ośrodkach Grupy PKL SA

(z dnia 01.09.2025 r.)

 

§ 1.

Postanowienia wstępne

1.       Za sprzedaż SKIpassu sezonowego w Ośrodkach Grupy PKL odpowiedzialne są Polskie Koleje Linowe Spółka Akcyjna z siedzibą w Zakopanem (34-500) przy ul. Bachledy 7D, wpisana przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia, XII Wydział Gospodarczy – KRS, do rejestru przedsiębiorców pod nr KRS: 0000429345, o kapitale zakładowym wynoszącym 172 700 000,00 PLN, wpłaconym w całości, NIP 736-17-16-338, REGON 122633430, zwaną dalej „PKL SA”.

2.       Niniejszy regulamin, zwany dalej „Regulaminem", określa zasady sprzedaży i korzystania ze SKIpassu sezonowego przez Korzystających, zwanego dalej SKIpassem sezonowym, na obszarze Ośrodków Grupy PKL SA wskazanych w niniejszym Regulaminie.

3.       SKIpass sezonowy jest honorowany w Ośrodkach znajdujących się w zarządzie PKL SA oraz Kolei Gondolowej Jaworzyna Krynicka S.A. z siedzibą w Krynicy-Zdroju przy ul. Czarny Potok 75, 33-380 Krynica-Zdrój, zarejestrowana w Rejestrze Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie, XII Wydział Gospodarczy pod nr KRS 0000032667, NIP 7341013591, REGON 490564527 (dalej jako „KGJK”), zależnej wobec PKL SA (Spółka z Grupy PKL).

4.       Na potrzeby niniejszego regulaminu PKL SA wprowadza słowniczek nadając poniższym pojęciom następujące znaczenie:

4.1.      Ośrodek – zorganizowane tereny narciarskie, które znajdują się w następujących lokalizacjach i umożliwią korzystanie z następujących wyciągów i kolei:

a)       Góra Żar:

·         kolej linowo-terenowa Góra Żar,

·         wyciąg orczykowy;

b)      Mosorny Groń (SKIpass nie uprawnia do korzystania z wyciągu na polanie do nauki przy dolnej stacji):

·         kolej krzesełkowa Mosorny Groń;

c)       Palenica (SKIpass nie uprawnia do korzystania z wyciągu Szafranówka IV oraz przenośnika taśmowego Żółwik przy dolnej stacji):

·         kolej krzesełkowa Palenica,

·         wyciągi orczykowe: Szafranówka I, Szafranówka II, Szafranówka III;

d)      Gubałówka:

·         kolej linowo-terenowa Gubałówka,

·         wyciąg orczykowy;

e)       Jaworzyna Krynicka (SKIpass nie uprawnia do korzystania z przenośnika taśmowego Żółwik i Magiczny Dywan):

·         koleje krzesełkowe,

·         kolej gondolowa,

·         wyciągi orczykowe;

f)        Kasprowy Wierch (SKIpass nie zawiera Miejscówki - przejazdu koleją linową na Kasprowy Wierch):

·         kolej krzesełkowa Gąsienicowa,

·         kolej krzesełkowa Goryczkowa.

4.2.      Punkty gastronomiczne – restauracje zarządzane przez spółkę PKL Horeca Sp. z o.o (zwana dalej: PKL Horeca), biorące udział w akcji promocyjnej w postaci udzielenia 10% (dziesięć procent) rabatu dla posiadaczy SKIpassu sezonowego zgodnie z zapisami § 2 ust. 12;

4.3.      Konsument / Użytkownik / Korzystający – osoba fizyczna mająca zdolność do czynności prawnych, która w celach rekreacyjnych i sportowych będzie korzystała ze SKIpassu sezonowego, z wyłączeniem osób, które korzystają z niego zawodowo i zarobkowo np. trenerzy/instruktorzy narciarscy właściciele i pracownicy szkół narciarskich;

4.4.      Osoba uprawiająca narciarstwo lub snowboarding – osoba fizyczna, która porusza się po śniegu na nartach lub desce snowboardowej na zorganizowanym terenie narciarskim;

4.5.      Sezon narciarski – okres czasu w ciągu danego roku kalendarzowego, w którym udostępnione są trasy narciarskie, wyciągi i koleje dla osób uprawiających narciarstwo lub snowboarding  na terenie poszczególnych Ośrodków Grupy PKL SA, przy czym PKL SA corocznie podaje do publicznej wiadomości informację o długości Sezonu narciarskiego w poszczególnych Ośrodkach, o których mowa w ust. 4.1.; otwarcie narciarskich tras, wyciągów i kolei zależne jest od warunków atmosferycznych i narciarskich, umożliwiających bezpieczne korzystanie z infrastruktury. Ośrodki komunikują termin otwarcia na stronach: www.pkl.pl oraz www.jaworzynakrynicka.pl. Sezon narciarski w ramach Ośrodka Kasprowy Wierch trwa maksymalnie do dnia 3 maja 2026 r., tj. w tym dniu maksymalnie traci ważność uprawnienie SKIpassu sezonowego do korzystania z infrastruktury narciarskiej, z zastrzeżeniem, że w przypadku niekorzystnych dla bezpieczeństwa Użytkowników warunków narciarskich i atmosferycznych komunikat o zamknięciu sezonu może zostać podany nawet z jednodniowym wyprzedzeniem.

4.6.      Miejscówka – uprawnienie do jednokrotnego przejazdu Koleją Linową Kasprowy Wierch w ciągu danego dnia o wybranej przez Użytkownika godzinie. Miejscówka jest gwarancją rezerwacji miejsca w wagonie Kolei Linowej Kasprowy Wierch dla Użytkownika, który dokupi Miejscówkę do SKIpassu sezonowego. Miejscówka wiąże się z koniecznością uiszczenia opłaty w wysokości 45,00 zł (słownie: czterdzieści pięć złotych).

4.7.      Niewykorzystana Miejscówka - oznacza nieobecność Konsumenta na peronie kolei o danej godzinie w dniu przejazdu;

4.8.      SKIpass sezonowy – dokument o charakterze imiennym i indywidualnym, uprawniający do wielokrotnego korzystania z przejazdów kolejami i wyciągami narciarskimi w danym Sezonie narciarskim w Ośrodkach wskazanych w ust. 4.1. Do korzystania ze SKIpassu sezonowego uprawniona jest wyłącznie Korzystający/Użytkownik. Identyfikacja następuje poprzez wykonanie zdjęcia Korzystającemu do SKIpassu sezonowego przy pierwszym przejściu przez bramkę z czytnikiem i kamerą oraz podanie imienia i nazwiska w momencie zakupu (SKIpass sezonowy nie zawiera Miejscówki na Kolej Linową na Kasprowy Wierch);

4.9.      PKLPass – karta elektroniczna, na której zapisywane są uprawnienia do SKIpassów/ SKIpassów KW/ SKIpassów sezonowych/ SKIpassów TOP/ Tourpassów/ biletów/ Karnetów rowerowych/ kart sportowych, które zakupi Konsument. Karta umożliwia korzystanie z Ośrodków należących do Grupy PKL SA, z tym, że uprawnienie zamieszczone na PKLpassie uprawnia wyłącznie do korzystania w danym dniu tylko z jednego Ośrodka PKL SA, z wyjątkiem Karnetu rowerowego i SKIpassu sezonowego, z których Konsument może korzystać z dostępnych w ramach oferty wybranych Ośrodkach bez ograniczeń w ciągu jednego dnia. PKLPass występuje w formie:

a)       karty bezzwrotnej,

b)      karty zwrotnej;

4.10.   Kaucja – opłata pobierana przy wydawaniu karty zwrotnej SKIpassu sezonowego w wysokości 10,00 PLN (słownie: dziesięć złotych). Kaucja nie podlega zwrotowi w przypadku utraty lub widocznego uszkodzenia mechanicznego karty;

4.11.   Cennik – dokument wskazujący aktualną cenę za pojedynczy SKIpass sezonowy dla jednego Korzystającego, która podana jest w złotych polskich (PLN) i zawiera podatek VAT w stawce obowiązującej w dniu zakupu danego SKIpassu sezonowego. Aktualny cennik dostępny jest w Ośrodkach wymienionych w ust. 4.1. oraz na stronach www.pkl.pl i www.jaworzynakrynicka.pl.

4.12.   Dokument umożliwiający potwierdzenie tożsamości - dokument urzędowy stwierdzający tożsamość danej osoby: dowód osobisty, paszport, mTożsamość, karta tożsamości, książeczka żeglarska, karta pobytu, polski dokument tożsamości cudzoziemca, dokument pn. „zgoda na pobyt tolerowany”, tymczasowe zaświadczenie tożsamości cudzoziemca; prawo jazdy, legitymacja szkolna, legitymacja studencka, legitymacja doktoranta, legitymacja ISIC, legitymacja EURO 26, każdy inny zawierający imię i nazwisko oraz zdjęcie; w stosunku do dzieci od 5 do lat 7 w sytuacji braku dokumentu tożsamości dziecka dokument tożsamości okazuje opiekun prawny;

4.13.   m Tożsamość – funkcjonalność w aplikacji mObywatel, dostarczanej przez ministra właściwego do spraw informatyzacji, pozwalająca na okazanie danych jej użytkownika w urządzeniu mobilnym, obejmujących co najmniej: zdjęcie użytkownika, numer dowodu osobistego, termin ważności dowodu osobistego, organ wydający dowód osobisty, numer PESEL, imię (imiona) i nazwisko,

4.14.   Osoba upoważniona do kontroli – osoba upoważniona przez Grupę PKL / KGJK do pozyskania danych osobowych w kasie, kontroli tożsamości oraz spełnienia warunku określonego w § 1 ust. 4.3. - posiadająca identyfikator ze wskazaniem: zdjęcia identyfikującego, nr legitymacji, imienia, zakresu upoważnienia, okres ważności, pieczęć i podpis wystawcy.

 

§ 2

Informacje dla Osób Uprawnionych, Użytkowników i Korzystających

1.       Godziny otwarcia Ośrodków oraz aktualny rozkład jazdy kolei, wyciągów i dostępność tras narciarskich, oraz dane o panujących warunkach atmosferycznych są dostępne w poszczególnych Ośrodkach oraz na stronie www.pkl.pl

2.       PKL SA / KGJK są uprawnione do zamknięcia poszczególnych Ośrodków w całości lub częściowego wyłączenia tras, kolei, wyciągów, w razie zaistnienia poniżej wskazanych okoliczności:

a)     w razie konieczności usunięcia usterek lub awarii technicznych,

b)     podczas przygotowania narciarskich tras zjazdowych lub ich fragmentów maszynami śnieżnymi, które skutkuje zamknięciem dla ruchu narciarskiego i snowboardowego (po godzinach otwarcia Ośrodków oraz przed otwarciem);

c)     w godzinach przerw technicznych - ratrakowania (przygotowywania tras narciarskich), w momencie, kiedy na trasach narciarskich pracują maszyny śnieżne;

d)     w razie organizowania zawodów, treningów, szkoleń itp. PKL SA / KGJK mogą na czas ich trwania okresowo zamknąć całość lub część Ośrodka;

e)     w przypadku niesprzyjających warunków atmosferycznych, utrudniających lub uniemożliwiających prawidłowe i bezpieczne funkcjonowanie kolei, wyciągów, tras narciarskich.

3.       Prowadzenie szkoleń narciarskich, ustawianie na narciarskiej trasie zjazdowej slalomów i wydzielanie pólek ćwiczebnych, umieszczanie reklam, ulotek lub inna działalność gospodarcza na terenie Ośrodka jest dozwolona wyłącznie po uprzednim uzyskaniu pisemnej zgody PKL SA / KGJK.

4.       W przypadku organizacji eventów / wydarzeń specjalnych / imprez zorganizowanych itp. na Ośrodkach Grupy PKL SA, PKL SA ma prawo do udostępnienia do sprzedaży biletów / SKIpassów specjalnych. Zakup takiego uprawnienia jest jedynym dokumentem potwierdzającym udział w danym wydarzeniu. Cena zakupu takiego biletu/SKIpassu specjalnego jest zgodna z cennikiem biletów / SKIpassów specjalnych dostępnych w cenniku. SKIpass sezonowy/ standardowe bilety / SKIpassy dostępne w stałej ofercie Ośrodka nie obejmują uczestnictwa w evencie, wydarzeniu specjalnym lub imprezie zorganizowanej. Konsument zobowiązany jest dokupić odpowiednie uprawnienie specjalne, aby wziąć udział w takich wydarzeniach

5.       SKIpass sezonowy zachowuje ważność aż do zakończenia Sezonu narciarskiego w ostatnim z czynnych narciarsko Ośrodków wymienionych w § 1 ust. 4.1. (nie jest ważny na przejazdy turystyczne oraz rowerowe).

6.       W razie zakupu Miejscówki, Użytkownik powinien stawić się przy dolnej stacji Kolei Linowej Kasprowy Wierch celem umożliwienia przeprowadzenia weryfikacji tożsamości oraz przysługujących ulg, co najmniej 20 minut przed godziną wyznaczoną na Miejscówce. Weryfikacja tożsamości i ulg niepełnoletniego Korzystającego odbywa się wyłącznie w obecności pełnoletniej osoby, pod której pieczą się on znajduje.

7.       Użytkownik zobowiązany jest do samodzielnego okazania wraz ze SKIpassem sezonowym Dokumentu umożliwiającego potwierdzenie tożsamości (lub mTożsamości) celem weryfikacji danych osobowych Osobie upoważnionej do kontroli przez PKL SA / KGJK. Za okazanie dokumentu niepełnoletniego Korzystającego odpowiedzialna jest osoba, pod której pieczą się on znajduje.

8.       W razie stwierdzenia braku posiadania przez Użytkownika Dokumentu umożliwiającego potwierdzenie tożsamości (lub mTożsamości), lub gdy dane osobowe zawarte na SKIpassie sezonowym będą inne niż w okazanym Dokumencie umożliwiającym potwierdzenie tożsamości (lub mTożsamości), Osoba upoważniona do kontroli odmówi wykonania usługi do czasu okazania właściwego dowodu tożsamości.

9.       Osoba upoważniona do kontroli sprawdza zgodność danych osobowych wskazanych na SKIpassie sezonowym z danymi osobowymi zawartymi na Dokumencie umożliwiającym potwierdzenie tożsamości (lub mTożsamości). W przypadku SKIpassów ulgowych, weryfikacji podlega również uprawnienie Korzystającego do ulgi.

10.    SKIpass sezonowy upoważnia wyłącznie do korzystania wyciągów, kolei, urządzeń wskazanych w § 1 ust. 4.1. we wskazanych w regulaminie Ośrodkach. SKIpass sezonowy nie uprawnia do korzystania przez Użytkownika z pozostałej infrastruktury narciarskiej na Ośrodkach m.in. z przenośników taśmowych, snow tubbingu, platformy widokowej.

11.    W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem w zakresie praw i obowiązków Konsumenta mają zastosowanie odpowiednie postanowienia w wybranym przez Użytkownika Ośrodku:

a)       Kasprowy Wierch: „Regulamin Korzystania przez Konsumentów z Ośrodka Turystyczno-Narciarskiego Kasprowy Wierch znajdującym się na zorganizowanych terenach turystyczno-narciarskich”;

b)      Góra Żar: „Regulamin korzystania przez Konsumentów z Ośrodka Turystyczno-Narciarskiego Góra Żar”;

c)       Palenica: „Regulamin korzystania przez Konsumentów z Ośrodka Turystyczno-Narciarskiego Palenica”;

d)      Mosorny Groń: „Regulamin korzystania przez Konsumentów z Ośrodka Turystyczno-Narciarskiego Mosorny Groń”;

e)       Gubałówka: „Regulamin korzystania przez Konsumentów z Ośrodka Turystyczno-Narciarskiego Gubałówka”;

f)        Jaworzyna Krynicka: „Regulamin korzystania przez Konsumentów z Ośrodka Turystyczno-Narciarskiego Jaworzyna Krynicka”.

12.  SKIpass sezonowy uprawnia do rabatu w wysokości 10% (dziesięć procent) w restauracjach należących do PKL Horeca. Rabat udzielany jest na cały asortyment w wymienionych punktach w okresie między dniem 01.12.2025 r. a dniem 03.05.2026 r.

13.  Rabat przysługuje wyłącznie w stosunku do zamówień składanych bezpośrednio przez Użytkownika SKIpassu sezonowego (osoby towarzyszące, nie posiadające SKIpassu sezonowego, nie otrzymają rabatu). Warunkiem skorzystania z rabatu jest okazanie fizycznie Karty PKLpass z uprawnieniem SKIpassu sezonowego 2025/2026 lub w przypadku zakupu w formie doładowania karty PKLpass okazanie dowodu zakupu – faktury/paragonu z pozycją SKIpass sezonowy 2025/2026, przed złożeniem zamówienia w punkcie gastronomicznym.

14.  Rabat, o którym mowa w ust. 12, obowiązuje w następujących punktach gastronomicznych:

a)     Restauracje Zakopane - Kasprowy Wierch, Gubałówka:

·       Restauracja Tarasy Gubałówka, ul. Droga Zubka 6, 34-500 Zakopane;

·       Restauracja Widokówka, ul. Droga Zubka 10A, 34-500 Zakopane;

·       Cafe Gubałówka, ul. Droga Zubka 4, 34-500 Zakopane;

·       Yurta bar Kuźnice, Kuźnice k/14, 34-500 Zakopane;

·       Stara Kuźnia Cafe, ul. Kuźnice 12, 34-500 Zakopane;

·       GWARNO Restauracja i Browar, ul. Na Gubałówkę 7, 34-500 Zakopane;

b)     Restauracje Krynica-Zdrój - Jaworzyna Krynicka:

·       Restauracja Parkowa, ul. Nowotarskiego 1a, 33-380 Krynica Zdrój;

·       Kawiarnia Parkowa, ul. Nowotarskiego 1a, 33-380 Krynica Zdrój;

·       Karczma Harnaś, Jaworzyna Krynicka (1114 m.n.p.m.), 33-380 Muszyna;

·       Restauracja Gondola, ul. Czarny Potok 75, 33-380 Krynica Zdrój;

c)     Restauracje Szczawnica - Palenica:

·       Restauracja Pod Kolejką, ul. Główna 7 34-460 Szczawnica;

·       Przystań Szafranówka, Polana Szafranówki, 34-460 Szczawnica;

·       Szałas Palenica – Górna Stacja Kolei Krzesełkowej Palenica, 34-460 Szczawnica;

d)     Restauracje Zawoja - Mosorny Groń:

·       Restauracja Mosorny Groń, Zawoja 2525, 34-222 Zawoja;

·       Karczma Mosorny Groń, Zawoja 2525, 34-222 Zawoja;

e)     Restauracje Międzybrodzie Bialskie – Góra Żar:

·       Restauracja Góra Żar, ul. Górska 1, 34-312 Międzybrodzie Bialskie.

 

§ 3

Informacje na temat SKIpassów sezonowych i akcje promocyjne

1.       Informacje o dostępnych SKIpassach sezonowych można uzyskać w kasach/siedzibach Biur Obsługi Klientów wymienionych w § 1 ust. 4.1. niniejszego regulaminu Ośrodkach, jak również w sklepie online pod adresem https://www.sklep.pkl.pl.

2.       PKL S.A. może prowadzić dodatkowe akcje promocyjne dotyczące sprzedaży SKIpassów sezonowych.

                                                         

§ 4

Zakup SKIpassu sezonowego

1.       Konsument może zakupić SKIpass sezonowy wyłącznie w sklepie online: na stronie internetowej https://www.sklep.pkl.pl; podczas zakupu Użytkownik musi podać imię i nazwisko osoby Korzystającej ze SKIpassu sezonowego. Odbiór SKIpassu sezonowego odbywa się w skipassomacie na podstawie otrzymanego kodu w wiadomości SMS lub poprzez doładowanie odpowiedniej karty PKLpass.

2.       Użytkownik dokonuje zakupu SKIpassu sezonowego na podstawie Dokumentu umożliwiającego potwierdzenie jego tożsamości (lub mTożsamości).

3.       Zakup SKIpassu sezonowego z odbiorem w skipassomacie wiąże się z udostępnieniem Użytkownikowi karty zwrotnej PKLpass, Użytkownikowi zostanie naliczona Kaucja.

4.       SKIpass sezonowy od momentu wydania go Użytkownikowi jest niezbywalny oraz imienny – Użytkownik nie może udostępniać go osobom trzecim.

5.       Cena  SKIpassu sezonowego uzależniona jest od daty sprzedaży go Konsumentowi:

a)       zakup w terminie do dnia 30.09.2025 r.:

·       SKIpass sezonowy normalny: 1 999,00 PLN brutto (słownie: tysiąc dziewięćset dziewięćdziesiąt dziewięć złotych 00/100),

·       SKIpass sezonowy ulgowy: 1 599,00 PLN brutto (słownie: tysiąc pięćset dziewięćdziesiąt dziewięć złotych 00/100);

b)      zakup w terminie między dniem 1.10.2025 r. a dniem 31.10.2025 r.:

·       SKIpass sezonowy normalny: 2 299,00 PLN brutto (słownie: dwa tysiące dwieście dziewięćdziesiąt dziewięć złotych 00/100),

·       SKIpass sezonowy ulgowy: 1 799,00 PLN brutto (słownie: tysiąc siedemset dziewięćdziesiąt dziewięć złotych 00/100);

c)       zakup w terminie między dniem 1.11.2025 r. a dniem 30.11.2025 r.:

·       SKIpass sezonowy normalny: 2 499,00 PLN brutto (słownie: dwa tysiące czterysta dziewięćdziesiąt dziewięć złotych 00/100),

·       SKIpass sezonowy ulgowy: 1 999,00 PLN brutto (słownie: tysiąc dziewięćset dziewięćdziesiąt dziewięć złotych 00/100),

d)      zakup w terminie od dnia 1.12.2025 r.:

·       SKIpass sezonowy normalny: 2 699,00 PLN brutto (słownie: dwa tysiące sześćset dziewięćdziesiąt dziewięć złotych 00/100),

·       SKIpass sezonowy ulgowy: 2 159,00 PLN brutto (słownie: dwa tysiące sto pięćdziesiąt dziewięć złotych 00/100).

6.       Uprawnionymi do zakupu SKIpassu sezonowego w cenie ulgowej są:

a)       osoby małoletnie w wieku od 4 do 15 lat - na podstawie dokumentu stwierdzającego wiek;

b)      osoby, które ukończyły 65 rok życia - na podstawie ważnego Dokumentu umożliwiającego potwierdzenie tożsamości ze zdjęciem (lub mTożsamości).

7.       Miejscówka na przejazd Koleją Linową Kasprowy Wierch do SKIpassu sezonowego dostępna jest w sprzedaży wyłącznie przez sklep online, mieszczący się pod adresem www.sklep.pkl.pl. W sytuacji problemów technicznych sklepu online, Użytkownik może zakupić wyjątkowo Miejscówkę w siedzibie Biura Obsługi Klienta w Kuźnicach, Miejscówka sprzedawana są według kolejności zgłoszeń. Miejscówkę Użytkownik może zakupić dopiero po odbiorze SKIpassu sezonowego ze skipassomatu, zgodnie z dostępnością godzin przejazdu Koleją Linową Kasprowy Wierch w sklepie online.

 

§ 5

Kontrola i Kary

1.       Obsługa PKL SA / KGJK może w każdej chwili dokonać weryfikacji, czy Użytkownikowi, korzystającemu ze SKIpassu sezonowego ulgowego, przysługuje prawo do ulgi. Obsługa może w szczególności żądać przedstawienia przez Użytkownika stosownego Dokumentu umożliwiającego potwierdzenie tożsamości lub mTożsamość.

2.       Podczas korzystania ze SKIpassu sezonowego w Ośrodkach, którymi objęta jest usługa, Użytkownik jest zobowiązany na prośbę obsługi PKL SA/KGJK okazać swój SKIpass sezonowy oraz umożliwić jego weryfikację. Odmowa okazania SKIpassu sezonowego wraz z Dokumentem umożliwiającym potwierdzenie tożsamości (lub mTożsamości) może skutkować zablokowaniem możliwości dalszego korzystania ze SKIpassu z winy Użytkownika, bez możliwości uzyskania zwrotu ceny zakupu SKIpassu.

3.       Użytkownik nie może:

a)       udostępniać innym osobom swojego SKIpassu sezonowego, a także prowadzić ich odsprzedaży lub jakiegokolwiek innego rodzaju dystrybucji;

b)      korzystać ze SKIpassu sezonowego w trakcie trwania eventów/wydarzeń/imprez specjalnych zorganizowanych przez PKL SA lub KGJK, na które udostępnione dedykowane uprawnienia w cenie zgodnej z cennikiem;

c)       korzystać ze SKIpassu sezonowego na terenie innych Ośrodków PKL SA niż enumeratywnie wskazane w § 1 ust. 4.1. niniejszego Regulaminu;

d)      korzystać ze SKIpassu sezonowego na terenie Ośrodków PKL SA poza trwającym w ich obrębie sezonem narciarskim;

e)     korzystać ze SKIpassu, jeżeli nie spełnia wymogów określonych w § 1 ust. 4.3., w tym w szczególności korzystać z niego w celach zarobkowych (jako instruktor narciarski, trener i w każdej innej formie mającej charakter aktywności zawodowej i zarobkowej).

4.       Używanie SKIpassu sezonowego niezgodnie z postanowieniami ust. 3 może skutkować odmową wykonania usługi i blokadą tegoż SKIpassu z winy Użytkownika, w tym i bez jednoczesnego zwrotu ceny.

 

§ 6

Kaucja

1.       Karta zwrotna PKLPass jest własnością PKL SA. Karta udostępniana jest Użytkownikowi, który staje się jej posiadaczem na czas korzystania z usługi po wpłaceniu Kaucji, o której mowa w § 1 ust. 4.10.

2.       Zwrot Kaucji za kartę zwrotną można otrzymać po zwrocie karty zwrotnej. Zwrot Kaucji realizowany jest tylko w ośrodkach PKL SA. Karta zwrotna, którą oddał Konsument, nie może posiadać pęknięć, odgięć lub innych widocznych uszkodzeń mechanicznych, w przeciwnym przypadku Konsument może utracić prawo do zwrotu Kaucji.

 

§ 7

Odstąpienie od umowy

1.       Konsument przyjmuje do wiadomości, że z tytułu świadczenia na jego rzecz usługi przez PKL SA i KGJK, która związana jest z wypoczynkiem i wydarzeniami sportowymi oraz świadczona w określonym terminie, mającej formę SKIpassu sezonowego, zakupionego na dany Sezon narciarski, na podstawie art. 38 pkt 12 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1796) nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy.

2.       PKL SA zapewnia, że ze względu na charakter SKIpassu sezonowego, Użytkownik może go wykorzystać w dowolnym Ośrodku wskazanym w §1 ust. 4.1. niniejszego Regulaminu, aż do zakończenia Sezonu narciarskiego w ostatnim z Ośrodków.

 

§ 8

Zwroty Miejscówek na Kasprowy Wierch

1.       Użytkownik ma możliwość zwrotu Miejscówki na przejazd Koleją Linową Kasprowy Wierch. Użytkownik dokonuje zwrotu zgodnie z procedurą zawartą w „Regulaminie Internetowej rezerwacji i sprzedaży Tourpassów/SKIpassów KW w ośrodku Kasprowy Wierch przez Polskie Koleje Linowe SA”.

2.       Duża liczba osób, które korzystają z przejazdu Koleją Linową Kasprowy Wierch, złe warunki atmosferyczne i narciarskie oraz częściowe ograniczenie szerokości trasy narciarskiej nie są dla PKL SA podstawą do zwrotu Miejscówki.

3.       Zwroty przysługują wyłącznie za Niewykorzystaną Miejscówkę na Kasprowy Wierch, jeśli kolej linowa nie kursuje w godzinie, która widnieje na miejscówce.

4.       Użytkownik ma prawo do zwrotu zgodnie z ust. 3 niniejszego paragrafu Regulaminu, do 30 dni od dnia, w którym miała zostać wykorzystana Miejscówka.

5.       Zwrot ceny Niewykorzystanej Miejscówki następuje w trybie określonym w Regulaminie, o którym mowa w ust. 1 zd. 2.

6.       Zwrot za SKIpass sezonowy nie podlega zwrotowi w sytuacji zablokowania karnetu ze względu na okoliczności wskazane §5 ust. 3 i 4.

 

§ 9

Reklamacje

1.       Konsument ma prawo złożyć reklamację, jeśli jego zdaniem PKL SA lub KGJK nie wykonały usługi lub wykonały ją w nienależyty sposób.

2.       Reklamację można złożyć na jeden z dwóch poniższych sposobów:

a)   e-mailem na adres reklamacje@pkl.pl,

b)  pisemnie na adres podany w § 1 ust. 1.

3.       W reklamacji Konsument powinien podać swoje imię i nazwisko, e-mail lub adres kontaktowy, numer telefonu do kontaktu, numer SKIpassu sezonowego oraz opisać przyczynę reklamacji (zgodnie z oświadczeniem).

4.       Zasady reklamowania produktów kupionych w sklepie online zostały opisane
w regulaminie Internetowej rezerwacji i sprzedaży dla Ośrodka Kasprowy Wierch, dostępnym na stronie https://www.pkl.pl/kasprowy-wierch/regulaminy.html.

5.       PKL SA rozpatruje reklamacje w ciągu 14 dni od daty ich otrzymania.

6.       PKL SA o sposobie rozpatrzenia reklamacji zawiadamia Korzystającego pisemnie lub e-mailowo, zależnie od sposobu złożenia reklamacji wskazanego w ust. 2 powyżej.

7.       Jeśli PKL SA nie powiadomi Użytkownika o wyniku reklamacji w ciągu 14 dni od daty jej otrzymania, oznacza to, że została ona uznana.

8.       Nie stanowi podstawy do uwzględnienia reklamacji opóźnienie w otwarciu Sezonu narciarskiego w Ośrodku lub Ośrodkach w których umożliwione jest korzystanie ze SKIpassu sezonowego, a także wcześniejsze zakończenie Sezonu narciarskiego w tym Ośrodku lub Ośrodkach, lub całkowity brak otwarcia Sezonu narciarskiego w tym Ośrodku, z przyczyn nie leżących po stronie PKL SA i/lub KGJK, w szczególności z powodu niekorzystnych warunków atmosferycznych, uniemożliwiających naśnieżenie stoków, brak odpowiedniej pokrywy śnieżnej, niekorzystnej temperatury, długotrwałych opadów deszczu, długotrwałego silnego wiatru oraz zagrożenia lawinowego.

9.       Nie stanowi podstawy do uwzględnienia reklamacji sytuacja, kiedy w danym dniu usługi transportowe kolejami linowymi, linowo-terenowymi lub wyciągami orczykowymi nie były świadczone z powodu niekursowania ze względu na warunki atmosferyczne, warunki pogodowe, serwis kolei lub zatrzymanie kolei z innych przyczyn, niezależnych od PKL SA i/lub KGJK.

10.    Korzystający ze SKIpassu sezonowego nie jest uprawniony do realizacji zwrotu lub uzyskania rekompensaty w przypadku dużej frekwencji w Ośrodkach.

11.    Korzystający ze SKIpassu sezonowego uprawniony jest w szczególnych przypadkach losowych / zdrowotnych m.in. z powodu długotrwałej choroby, kontuzji, ciąży lub innej istotnej okoliczności (np. zgon, praca lub studia za granicą itp.), zwrócić się do PKL SA z wnioskiem o częściowy zwrot opłaty za niewykorzystany SKIpass sezonowy.

12.    Zmiana osoby Korzystającego ze SKIpassu sezonowego nie jest możliwa.

 

§ 10

Dane osobowe

1.       PKL SA i KGJK zapewniają Konsumentom i Korzystającym pełne poszanowanie ich prywatności oraz ochronę ich danych osobowych.

2.       Szczegółowa informacja o przetwarzaniu danych osobowych przebywających na terenie i korzystających z usług Ośrodków, w tym również SKIpassu sezonowego, dostępna jest w miejscu zbierania danych osobowych na terenie Ośrodków oraz pod adresem: https://sklep.pkl.pl.

3.       KGJK informuje szczegółowo o przetwarzaniu danych osobowych osób przebywających na terenie i korzystających z usług w Ośrodku Jaworzyna Krynicka, w tym również ze SKIpassu sezonowego, w ramach klauzul informacyjnych dostępnych w miejscu zbierania danych osobowych na terenie Ośrodka Jaworzyna Krynicka oraz stronie https://jaworzynakrynicka.pl/.

4.       Administratorem danych osobowych w postaci wizerunku Korzystających jest PKL SA. W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych można skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych mailowo na adres: iodo@pkl.pl, a także pisemnie na adres siedziby PKL SA.

5.       Wizerunek Korzystającego jest przetwarzany w celach kontrolnych oraz w celu indywidualizacji karnetu, na postawie prawnie uzasadnionego interesu administratora, tj. art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, przez okres ważności SKIpassu sezonowego. Podanie danych (poprzez wykonanie zdjęcia) jest dobrowolne, jednak niezbędne dla możliwości zakupu i realizacji SKIpassu sezonowego.

6.       Odbiorcami danych osobowych w powyższym zakresie mogą być podmioty uczestniczące w realizacji świadczenia usługi, w tym podmioty z Grupy PKL.

7.       Korzystający ma prawo żądania dostępu do danych osobowych, w tym uzyskania kopii tych danych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, przenoszenia ich do innego administratora – na zasadach wynikających z przepisów prawa. Korzystającemu przysługuje również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

8.       Administrator może wyjątkowo przekazywać Dane partnerom przetwarzającym je poza obszarem Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), ale tylko w niezbędnym zakresie, związanym ze świadczeniem przez tych partnerów na rzecz Administratora usług. W takich przypadkach, Administrator zapewnia ochronę Danych w szczególności poprzez stosowanie standardowych klauzul ochrony danych przyjętych na mocy decyzji Komisji Europejskiej lub transfer do krajów, co do których Komisja Europejska wydała decyzję stwierdzającą odpowiedni stopień ochrony. W takich przypadkach, przysługuje Państwu prawo uzyskania kopii stosowanych zabezpieczeń.

 

§ 11

Postanowienia końcowe

1.       Przed rozpoczęciem korzystania z SKIpassu, Konsument zobowiązany jest do zapoznania się z Regulaminem danego Ośrodka.

2.       W sprawach dotyczących praw i obowiązków Użytkownika, których nie obejmuje ten Regulamin, mają zastosowanie odpowiednie postanowienia Cennika PKL SA, Regulaminy poszczególnych Ośrodków wskazanych w § 1 ust. 4.1.

3.       Treść tego Regulaminu wraz z załącznikami jest dostępna w Kasach / Biurach Obsługi Klientów poszczególnych Ośrodków oraz na stronie internetowej www.pkl.pl.

4.       PKL SA nie ponosi odpowiedzialności, jeśli osoba trzecia dokona zapłaty kartą płatniczą Konsumenta, a Użytkownik poda tej osobie informacje, które naruszają zabezpieczenia karty.

5.       PKL SA zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w razie zmiany przepisów bezwzględnie obowiązującego prawa lub zmiany sposobu wykonywania usług. Wszelkie zmiany Regulaminu wchodzą w życie w terminie wskazanym przez PKL SA, nie krótszym niż 14 dni od daty publicznego udostępnienia znowelizowanej treści Regulaminu.

6.       W czasie trwania umowy Użytkownik ma prawo żądać potwierdzenia jej treści na piśmie, jak również ma prawo żądać zmiany środka porozumiewania się na odległość, chyba, że stosowanie takiego środka nie jest przewidziane w umowie lub nie odpowiada on charakterowi świadczonej usługi przez PKL SA.

7.       Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 01.09.2025 r.

Jak działa PKLPass