To tylko 3 minuty - tyle czasu zabiera podróż wagonikiem ze stacji dolnej kolei na górną. Tak niewiele, a dostrzec można fragmenty starego toru saneczkowego z 1929 roku, nacieszyć oko bogactwem drzewostanu rosnącego od przeszło 200 lat w Parku Zdrojowym, czy też sfotografować sarny dla których lasy Góry Parkowej są domem.

Tych wszystkich atrakcji dostarcza właśnie przejazd wagonami, które pracują na tej trasie już od 1937 roku.

Niewielu zastanawia się na tym, że są to wciąż te same, oryginalne wagony, które fachowo wykonane przetrwały próbę czasu i - po niewielkiej modernizacji - codziennie, wielokrotnie pokonują swoją drogę, będąc żywym pomnikiem myśli technicznej dwudziestolecia międzywojennego. Inicjator przedsięwzięcia - inż.Aleksander Bobkowski - nie przypuszczał zapewne, że 80 lat później te same wagoniki będą kursowały między stacjami i cieszyły się ogromnym zainteresowaniem kuracjuszy i turystów.

 

Kolej w liczbach:

  • dolna stacja znajduje się na wysokości 584 m n.p.m.
  • szczyt Góry Parkowej mierzy sobie 742 m n.p.m.
  • długość trasy przejazdu to 640 m
  • prędkość przejazdu 4 m/s
  • maksymalna pojemność wagonu 50 osób (ze względu na komfort naszych pasażerów zabieramy jednak nie więcej niż 40 osób)
  • maksymalna przepustowość 500 osób / godzinę

 

 

Jak działa PKLPass